بیمارستان شهدای کارگر یزد؛ قطب درمان جنوب کشور

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهدای کارگر یزد، این مرکز را قطب درمان جنوب کشور عنوان کرد که علاوه بر بیمه‌شدگان استان یزد، بسیاری از مردم استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از خدمات به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر وحیده سلیمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی ۳۰۴ تختخوابی به عنوان تنها مرکز بستری ملکی سازمان تامین‌اجتماعی در استان است، افزود: این مجموعه با تکیه بر ارزش‌های متعالی نیروی انسانی و تکنولوژی همواره در جهت ارتقاء ‌کیفیت درمان تلاش کرده است.

وی اظهار کرد: این مرکز افتخار دارد با همت والای کارکنان خدوم، توانمند، پرتلاش و خلاق خود و نیز با بهبود روند خدمات و تجهیزات، گامی موثر در جهت خدمت به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی و سایر شهروندان بردارد؛ به گونه‌ای که خدمات این مرکز علاوه بر مردم استان با استقبال ساکنان سایر استان‌ها مواجه شده است و بسیاری از افراد ساکن در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و ... از خدمات این بیمارستان به عنوان قطب درمان جنوب کشور بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست بیمارستان شهدای کارگر یزد، گفت: به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۹ بیمار از خدمات بستری و بیش از ۳۶۶ هزار بیمار از خدمات بخش سرپایی درمانگاه بیمارستان استفاده کرده‌اند و نیز در این سال حدود ۴۳۰ هزار نفر از خدمات پاراکلینیک سرپایی مرکز و حدود ۳۶ هزار نفر از خدمات بخش اورژانس برخوردار شده‌اند.

سلیمی با اشاره به خدمات این مرکز درمانی، تصریح کرد:‌ درحال حاضر این بیمارستان با ۲۶۵ تخت فعال، دارای بخش‌های اورژانس، داخلی مغزواعصاب، NICU، CCU، ICU، ارتوپدی، ارولوژی و جراحی عمومی است.

وی ادامه داد: همچنین جراحی مغزواعصاب، جراحی چشم، داخلی، روانپزشکی، زنان‌وزایمان، قلب‌وعروق، کودکان، جراحی گوش‌وحلق‌وبینی از دیگر خدمات این مرکز به شمار می‌رود. علاوه بر آن خدمات فوق‌تخصصی نفرولوژی، روماتولوژی، گوارش، گوارش اطفال و ریه در این بیمارستان ارائه می‌شود.

سرپرست بیمارستان شهدای کارگر یزد، درخصوص خدمات بخش پاراکلینیک این بیمارستان، افزود: بخش‌های تشخیصی این مرکز شامل آزمایشگاه، آسیب‌شناسی، رادیولوژی، سونوگرافی، داپلر سونوگرافی، CT اسکن، فلوروسکوپی، اکوکاردیوگرافی، الکتروکاردیوگرافی، تست ورزش، الکتروآنسفالوگرافی، هولتر مانیتورینک و برونکوسکوپی است. در این حوزه همچنین خدماتی از جمله سنگ‌شکن، فیزیوتراپی، داروخانه، ‌دیالیز، الکتروشوک درمانی (ECT) عرضه می‌شود.

خدمت‌رسانی در کرونا

سلیمی با بیان اینکه در شیوع کرونا، بیمارستان شهدای کارگر یزد همپای بیمارستان‌های دانشگاهی به بیماران مبتلا/مشکوک به کووید۱۹ خدمت رسانی کرده است، اظهار کرد: این بیمارستان یکی از مراکز فعال ارائه خدمات به بیماران کرونا بوده است؛ ‌ به نحوی که بعد از بیمارستان شهید صدوقی، بیشترین آمار بستری کرونا را در سطح استان این بیمارستان داشته است.

وی گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون تعداد ۶ هزار و ۲۱ بیمارکرونا از خدمات بستری، هزار و ۹۱۸ بیمار از خدمات درمان سرپایی و ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار از خدمات اورژانس بیمارستان استفاده کرده‌اند.

سرپرست بیمارستان شهدای کارگر یزد، با اشاره به تعداد ۷۵۱ نیروی انسانی شاغل در این مرکز به صورت رسمی، آزمایشی، پیمانی، ماده ۲۰، حجمی، جایگزین و برون‌سپاری، تصریح کرد: با توجه به قدمت ۲۷ ساله بیمارستان، تعدادی زیادی از کارکنان کادر درمان در حوزه‌های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، بیهوشی و ... به مقام بازنشستگی نائل شده‌اند.

سلیمی ادامه داد: این درحالی است که تاکنون نیروهای جایگزین استخدام نشده‌اند؛ در این خصوص سازمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به برگزاری آزمون محلی از طریق جهاد دانشگاهی اقدام کرد و موفق به جذب ۱۵ نیروی پرستاری شدیم.

وی افزود: همچنین درنظر است از طریق آزمون استخدامی که در آبان‌ امسال برگزار می‌شود، براساس سهمیه استان، ۳۰ نفر شامل کارشناس پرستاری، کارشناس آزمایشگاهی، کارشناس بیهوشی، کارشناس اتاق عمل و سایر مشاغل به استخدام درآیند. تامین نیروهای پزشک نیز از سوی مدیریت‌درمان برحسب ردیف‌های سازمانی انجام می‌شود.

تجهیزات‌ به‌روز بیمارستان

سرپرست بیمارستان شهدای کارگر یزد، با تاکید براینکه این مرکز با به‌کارگیری تجهیزات به‌روز و کارآمد تلاش دارد بهترین خدمت را به بیماران ارائه کند، اظهار کرد: با اجرای برنامه بازدیدهای دوره‌ای تجهیزات پزشکی و کالیبراسیون، شرایط بهبود کیفیت این وسایل فراهم شده است و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد مربوط به نبود دستگاه MRI و خدمات آنژیوگرافی است.

دسترسی به دارو

سلیمی با اشاره به وضعیت دسترسی بیماران به دارو در این مرکز، گفت: براساس فارماکوپه دارویی مورد تایید سازمان، تمامی داروهایی که تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارد، به صورت رایگان در اختیار بیماران بستری و سرپایی قرار می‌گیرد. با وجود کمبود برخی از اقلام دارویی، این مرکز با درنظر گرفتن نقطه سفارش دارو، از کمبودها در امان می‌ماند. در موارد نادر از طریق همکاری با بیمارستان‌های دانشگاهی و مراکز خصوصی کمبودهای موقتی جبران می‌شود.

اجرای طرح هتلینگ

وی در بیان برنامه‌های اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی، تصریح کرد: هتلینگ بخش‌های قلب، جراحی ۳، داخلی، ICU و NICU به پایان رسیده و برای اجرای این برنامه در سال جاری، پیشنهاد ارتقای هتلینگ بخش‌های جراحی ۴ و اطفال ارائه شده است که در صورت تامین‌ اعتبار، فاز عملیاتی آن آغاز می‌شود.

سرپرست بیمارستان شهدای کارگر یزد، ادامه داد: همچنین این بیمارستان در تمامی دوره‌های ارزیابی استانداردهای اعتباربخشی توانسته است رتبه درجه یک را حائز شود و خدمات مطلوبی را به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی و سایر مراجعه کننده‌ها ارائه دهد. این مرکز همواره جزو بهترین بیمارستان‌های سطح استان در استقرار استانداردهای اعتباربخشی بوده است. این موفقیت به ویژه با رهنمودهای مدیریت درمان استان رضایت ۸۰ درصدی بیماران را در پی داشته است.

سلیمی کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه کادر درمان از جمله فوق‌تخصص مراقبت‌های ویژه و آنکولوژی و متخصص رادیولوژیست زن را از مهمترین مسائل این مرکز عنوان کرد.

کد خبر: 53674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =