امروز؛ آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان سایر سطوح با افزایش ۳۸ درصدی

امروز بیستم شهریورماه ۱۴۰۱پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی پس از اصلاح احکام و افزایش ۳۸ درصدی حقوق به علاوه ۵۱۵ هزار تومان آغاز شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، سازمان تأمین اجتماعی از امروز و براساس حروف الفبا، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را که مشمول افزایش حقوق شده‌اند آغاز کرده تا این بخش از بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز پس از صدور احکام اصلاحی حقوق شهریورماه خود را براساس احکام جدید دریافت کنند.

احکام اصلاح شده جدید بازنشستگان و مستمری‌بگیران از روز ۱۵ شهریورماه براساس اطلاع مسئولان سازمان تأمین در سایت این سازمان قابل دریافت شد که طبق اعلام میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق این گروه از بازنشستگان از ۲۰ شهریورماه با حکم اصلاحی آغاز شد.

براساس ابلاغ مصوبه جدید وزرای هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی در قالب اصلاح مستمری سایر سطوح به سازمان تأمین اجتماعی اصلاح احکام حقوق مستمری‌بگیران سایر سطوح این سازمان در شهریور ماه جاری انجام شده و پرداختی‌ها نیز مطابق با احکام جدید است.

این اصلاح حقوق بازنشستگان در سایر سطوح برمبنای مصوبه شورای عالی کار صورت گرفته که شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است.

براساس مصوبه پیشین برای افزایش حقوق بازنشستگان، در بخش بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷.۴ درصد افزایش مصوب شده بود که تاکنون در زمان مقرر، حقوق ماهانه خود را رقم افزایش دریافت کرده‌ و از امروز بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی نیز مطابق اعلام افزایش حقوق در احکام اصلاحی و جدید حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید. بر اساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی در روز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، دولت مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را تصویب کرد.

با توجه به اینکه براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران این سازمان به تصویب هیات وزیران رسیده، این افزایش به نحوی است که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

با این حال سازمان تأمین‌اجتماعی هرساله براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران برنامه‌ریزی کرده و پس از تصویب، رقم پیشنهادی را به دولت ارائه تا پس از تصویب از سوی سازمان تأمین شود.

پرداخت حقوق بازنشستگان سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش از این اعلام کرد با تأکید ویژه ریاست‌ جمهور و همراهی دولت سیزدهم و مجلس انقلابی، حقوق شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح، بر اساس مصوبه شورای عالی کار پرداخت خواهد شد.

وی اعلام کرد که براساس مصوبه جدید وزرای هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح احکام حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان این سازمان در شهریور ماه جاری انجام شده و پرداختی‌ها نیز مطابق با احکام جدید خواهد بود.

وی با اشاره به صدور احکام بازنشستگان سایر سطوح خاطرنشان کرد: این احکام اکنون در سایت سازمان تأمین اجتماعی بارگذاری شده و از بیستم ماه جاری پرداخت‌ها براساس حکم جدید و اصلاحی انجام خواهد شد.

موسوی توضیح داد: این اصلاح حقوق بازنشستگان در سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار انجام گرفته که شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است.

تأمین منابع افزایش حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تامین اعتبار پرداخت حقوق بازنشستگان نیز اظهار داشت: منابع این پرداختی‌ها تامین شده و برای پرداخت معوقات نیز که از اول فروردین ۱۴۰۱ تا شهریور ماه جاری؛ یعنی پنج ماه محاسبه می‌شود؛ برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

براساس این تصمیمات، سازمان تأمین‌اجتماعی که حدود چهار میلیون مستمری‌بگیر شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان را تحت پوشش دارد و ۷۰ درصد آنها حداقل‌بگیر و ۳۰ درصد دیگر در سایر سطوح قرار داشته به همین منظور در بخش حداقل‌بگیران ۵۷.۴ درصد افزایش و در سایر سطوح نیز ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان افزایش را دارد.

در مجموع ۹۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی را بازنشستگان سایر سطوح تشکیل می‌دهند که اکنون مشمول اصلاح احکام و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حقوق خود شده‌اند.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون ۵۳ درصد از جمعیت کشور را در قالب ۴۵ میلیون بیمه شده تحت پوشش دارد که چهار میلیون نفر بازنشسته و ۱۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی به عنوان خدمات گیرندگان این سازمان محسوب می‌شوند.

در مجموع ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور با ارائه خدمات به افراد بیمه‌شده و بازنشستگان فعالیت داشته که سازمان تأمین اجتماعی به تنهایی ۶۰ درصد بازنشستگان کشور را در قالب چهار میلیون نفر تحت پوشش دارد.

کد خبر: 53689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =