زوار بازگشت خود رابه روزهای آخر موکول نکنند

رییس سازمان اورژانس کشور از خدمات رسانی به حدود ۳۷ هزار زائر در ایام اربعین خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار زائر طی این مدت گرمازده شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جعفر میعادفر با اشاره به شروع طرح خدمات رسانی اربعین از ۱۰ شهریور ماه، گفت: طی این مدت ۳۶ هزار و ۹۸۴ زائر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در نقاط مرزی کشور مراجعه داشته‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۶۱ مورد مربوط به گرمازدگی بوده که خدمات سرپایی و سرم درمانی و ... برای آنها انجام شده است.

میعادفر خاطرنشان کرد: از این تعداد زائر گرمازده تنها برای ۳۵۹۰ نفر سرم درمانی و تزریق مایعات صورت گرفته است.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: همچنین از این تعداد، ۱۷۷۷ زائر توسط اورژانس به مراکز درمانی مستقر در شهرستان‌های اطراف نقاط مرزی منتقل شده‌اند.

میعادفر در ادامه از خدمات رسانی ۲۶۱۱ نیروی اورژانس در مناطق مرزی کشور خبر داد و افزود: در این نقاط ۷۸۰ دستگاه آمبولانس، ۴۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۸ دستگاه موتورلانس مشغول خدمات رسانی به زوار هستند.

وی همچنین از برپایی هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور با عراق خبر داد.

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه با اشاره به افزایش نگرانی‌ها برای موج بازگشت زوار اربعین، گفت: این نگرانی وجود دارد که تمام زواری که طی این مدت به کشور عراق سفر کرده‌اند بخواهند طی یک بازه زمانی کوتاه به کشور برگردند که در این صورت قطعا دچار چالش‌های جدی خواهیم شد.

وی افزود: اگر موج بازگشت زوار در یک بازه کوتاه باشد، موجب ازدحام در مرزها شده و با توجه به گرمای هوای، احتمال گرمازدگی افزایش می‌یابد.

میعادفر گفت: همچنین با توجه به اینکه عمده زوار از خودروهای شخصی برای رفتن به مرز استفاده کرده‌اند، در موج بازگشت شاهد حجم بسیار ترافیک در محورها خواهیم بود و باتوجه به خستگی زوار و شلوغی جاده‌ها احتمال تصادف افزایش می‌یابد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در همین راستا از زوار تقاضا داریم که حتما سفر خود را مدیریت کرده و هرچه سریعتر به کشور بازگردند و برگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی افزود: از زوار درخواست داریم که مدت اقامت خود را در کشور عراق کوتاه کرده و قبل از به اوج رسیدن موج بازگشت، به کشور بازگردند تا با شلوغی مرز و جاده‌ها مواجه نشوند.

میعادفر تاکید کرد: بازگشت تدریجی زوار احتمال گرمازدگی و تصادفات را کاهش داده و به مدیریت هرچه بهتر تردد زوار کمک می‌کند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در موج بازگشت هم با توجه به گرمای هوا درخواست داریم که زوار در ساعات خنک شبانه روز تردد کرده و از وسایل محافظتی مانند کلاه و چفیه و ... استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود جهت پیشگیری از گرمازدگی به میزان کافی آب و مایعات مصرف شود.

میعادفر گفت: همچنین توصیه می‌شود زوار در موج بازگشت حتما در طول مسیر در موکب‌ها به استراحت پرداخته و از رانندگی در حالت خواب آلودگی و خستگی به طور جد خودداری کنند.

کد خبر: 53690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =