نفس کار  تأمین‌اجتماعی تبیین دستاوردها و امیدآفرینی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردها و اقدامات صورت‌گرفته و امیدآفرینی در بین مخاطبان سازمان، اهمیت حضور میدانی مدیران در حوزه مأموریتی و تعامل با مردم و سایر نهادها را یادآور شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی به مناسبت نخستین سال استقرار مدیریت جدید در این سازمان در جلسه ویدئوکنفرانسی با مدیران بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی استان‌ها گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار سال‌جاری اعضای هیات دولت به مناسبت هفته دولت تأکید کردند؛ زنده کردن امید و اعتماد در مردم، بزرگ‌ترین توفیق دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

وی افزود: باید نتایج اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف برای مردم تبیین شود و اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت و دستگاه‌های مختلف به مردم، منافاتی با اخلاص ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد حضور مسئولان در میان مردم، بر اهمیت حضور همه مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در بین بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان و تعمیق تعامل با گروه‌های مختلف مخاطبان تأکید کرد.

موسوی اظهار داشت: در مدت یک سالی که از عمر مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی می‌گذرد، در ۲۱ سفر استانی تلاش کردیم مسائل و مشکلات مردم و نیز ظرفیت‌ها و چالش‌های احتمالی در مسیر خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را از نزدیک بررسی کنیم و این رویه باید در همه سطوح مدیریتی سازمان جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: مدیران بخش‌های مختلف سازمان و به‌ویژه مدیران استانی باید از هر فرصتی برای رفتن به میان مخاطبان و تعامل نزدیک و بی‌واسطه با بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان استفاده کنند و در تعاملی هم‌افزا با سایر نهادها، ضمن تبیین شرایط سازمان و اقدامات انجام شده، زمینه خدمت‌رسانی مناسب‌تر را فراهم کنند.

وی در تشریح دستاوردهای یک ساله مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: زمانی که در ۲۰ شهریور سال گذشته، تأمین‌ا جتماعی را تحویل گرفتیم، با توجه به حجم چالش‌ها و مشکلات سازمان و مشکل تأمین نقدینگی و استقراض بی‌رویه از بانک‌ها برای جبران کسری نقدینگی و پرداخت حقوق‌ها، عده‌ای می‌گفتند که این تیم حتی قادر نخواهد بود برای یک ماه نیز حقوق کارکنان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان را به‌موقع پرداخت کند.

وی اضافه کرد: اما در طول این مدت به لطف خدا و تلاش همکاران نه تنها در پرداخت حقوق‌ها حتی برای یک روز تاخیر نداشتیم بلکه موفق شدیم بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته و بی‌رویه به بانک رفاه را که از سال ۱۳۹۴ انباشته شده بود، تسویه کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید جذب شدند و امسال هم در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی که در این دولت و در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده، در ماه‌های ابتدایی سال تاکنون حدود ۴۲۰ هزار نفر را در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده تحت پوشش گرفته‌ایم.

موسوی ادامه داد: برآورد ما این است که این عدد تا پایان سال به بیش از یک میلیون بیمه‌شده جدید افزایش یابد. این دستاورد بسیار ارزشمندی است؛ چراکه برخورداری از پوشش بیمه اجتماعی یعنی آسایش و امنیت برای زمان حال و آینده؛ یعنی رفاه عمومی و یعنی ارتقای وضعیت زندگی مردم.

موسوی همچنین به افزایش مدت مرخصی بارداری به نُه ماه و پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری از ماه دوم مرخصی زایمان اشاره کرد و افزود: در بخش سلامت، اتفاق مبارکی که در این دولت افتاد و سازمان تأمین‌اجتماعی هم در این زمینه مشارکت دارد، بحث پوشش بیمه‌ای خدمات درمان زوجین نابارور است. حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که با توجه به رویکرد کلان ترویج فرزندآوری و حمایت از خانواده که چاره مشکلات جمعیتی کشور خواهد بود، امروز همه زوجین نابارور می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گرفته و خدمات درمان ناباروری را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین پوشش داروهای بیماران خاص، افزایش تعداد داروهای مشمول بیمه و راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون را ازجمله اقدامات ارزشمند در حوزه درمان در مدیریت جدید سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد و افزود: در حوزه خدمات بازنشستگان و مستمری‌بگیران، افزایش بیش از۵۷ درصدی حداقل مستمری‌ها و افزایش ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح، از دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم است.   مشارکت ۵۰ درصدی در هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان و اعزام آنان به سفرهای زیارتی از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

کد خبر: 53694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =