تمهیدات لازم برای انجام تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی

طی ماه‌های گذشته و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده در نیروگاه طوس، تعمیرات واحدها جهت کسب آمادگی لازم برای تامین برق پایدار انجام شد و با فعالیت‌های تعمیراتی به موقع، بهره‌برداری حداکثری از واحدهای این نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق طوس، نیروگاه طوس به عنوان یکی از مراکز مهم تولید برق در شرق کشور، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و باتوجه به نیاز کشور و تقاضای بالای مصرف برق در زمان پیک بار تابستان، به همت مهندسین و کارکنان پرتلاش این نیروگاه، تمامی واحدها در مدار تولید قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش؛ نیروگاه طوس با تکیه بر همت و تلاش کارکنان با تجربه و متخصص خود در ۵ شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی و در شرایط سخت آب و هوایی، توانسته بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، تعمیرات واحدها جهت کسب آمادگی لازم برای تامین برق پایدار را انجام دهد و با فعالیت‌های تعمیراتی به موقع، بهره‌برداری حداکثری از واحدهای این نیروگاه نیز میسر شد.

لازم به ذکر است؛ باتوجه به نیاز کشور و تقاضای مصرف بالای برق در زمان پیک بار تابستان، هم اکنون تمامی واحدهای نیروگاه طوس با آمادگی بالا، در حال تولید مستمر و مطمئن برق بوده و تمامی واحدها در مدار تولید قرار دارند.

شایان ذکر است؛ واحدهای تولیدی این نیروگاه با دارا بودن چهار واحد بخار هریک به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و در مجموع ۶۰۰ مگاوات، تا پایان خردادماه سال جاری ۷۹۹ هزار و ۳۴۱ هزار مگاوات‌ساعت، برق خالص تولیدی را به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده است که نقش تعیین کننده‌ای در تامین و تولید انرژی دارد.

کد خبر: 53698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =