سازش ۲۵ درصدی کارگران با کارفرما

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲۵ درصد از اختلافات کارگری و کارفرمایی در هیات‌های حل اختلاف این اداره‌کل در پنج ماهه نخست امسال منجر به سازش شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، قربان نباتیان  اظهار داشت: در سالجاری یکهزار و ۱۱ مورد دادخواست از طرف کارگران مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین موضوع اختلاف کارگر و کارفرما مربوط به حقوق و مزایا، اخراج از کار و تقاضا برای بازگشت به کار بوده است.

وی با اشاره به تسریع ارایه خدمات به کارگران و کارفرمایان استان، گفت: همچنین در این بازه زمانی این اداره کل رتبه دوم مدت زمان رسیدگی به پرونده های اختلاف میان کارگر و کارفرما را به خود اختصاص داد.

نباتیان خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده های شکایات کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف استان از ۴۶ روز به ۲۷ روز کاهش یافته است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: هدف ما احقاق حقوق کارگران، سازش میان کارگر و کارفرما و اشتغال مجدد افراد است.

در خراسان شمالی ۸۵ هزار نفر کارگر بیمه شده مشغول به فعالیت هستند.    

به استناد قانون کار هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای قانون کار و سایر مقررات کار در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف مستقر در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی حل و فصل می شود.

کد خبر: 53728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =