بررسی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال

سومین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال با هدف بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه اشتغال و پیگیری مصوبات دومین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی کشور برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در سومین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال گفت: در نشست شورای عالی اشتغال به ریاست آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، ۳۴ مصوبه ملی مطرح شد.

وی تصرح کرد: با توجه به این‌ که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت هماهنگی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اشتغال دولت را بر عهده دارد، در طی این مدت همه مصوبات به صورت مکرر از دستگاه‌هایی که مسئولیت اجرایی در حوزه اشتغال داشته‌اند، پیگیری‌شده است.

در ادامه این نشست «طه رمضانی» مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت رفاه به تحلیل بازار کار و مقایسه عملکردی بر اساس داده‌های مرکز آمار پرداخت.

وی با اشاره به برآورد اشتغال از چهار دیدگاه دستگاه‌های اجرایی تأمین اجتماعی، مرکز آمار و داده‌های رفاهی اظهار داشت: رسیدن به اشتغال صحیح در گرو عملکرد بر  اساس زیست‌بوم ملی اشتغال است.

«قاسم رستم پور» رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال نیز در این نشست به بررسی میزان پیشرفت مصوبات گذشته پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، «مانع زدایی» و «پشتیبانی» دو راهبرد اصلی دولت در بخش اشتغال‌زایی است، رسیدن به اهداف تعیین‌شده در این دو محور را نسبت به سال ۱۴۰۰ قابل توجه دانست.

در این نشست حاضران عملکرد، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در مورد مصوبات قبلی شورا و مصوبات آتی بیان کردند.

کریمی‌بیرانوند نیز با جمع‌بندی موضوعات ارائه شده تصریح کرد: تمامی اقدامات انجام‌شده در راستای  نظریه زیست‌بوم ملی اشتغال است که این نظریه کاملاً علمی و راهکار خروج کشور از بحران تولید و اشتغال است.

کد خبر: 53774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =