فعالیت ۲هزار و ۲۵۰ مرکز مهارت جوارکارگاهی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی از ۵۵۰ واحد به ۲ هزار و ۲۵۰ واحد رسیده، اظهار داشت: درصدد هستیم که هر کارخانه یک مرکز جوار مهارت‌آموزی داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، «غلامحسین حسینی نیا» در جلسه شورای عالی مهارت استان البرز از گسترش دامنه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف مهارت‌افزایی در جامعه خبر داد و گفت: طرح مهارت‌آموزی «ای پی دی» برای دانشجویان ارائه شده که بدنبال اجرای آن در دانشگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه با تشکیل این شورا در استان‌ها طی تعامل با مجموعه ظرفیت‌ها، در خصوص اجرای برنامه‌ها، بحث و تبادل نظر می‌شود، افزود: طرحی با عنوان نخلستان نیز با تأکید بر فناوریهای «آی تی» برای فارغ‌التحصیلان در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار با همکاری اصناف و صنایع استان در دستور کارقرار دارد، از راه‌اندازی مرکز سنجش مهارت در استان و مرکز ویژه آموزشی برای بانوان خبر داد و گفت: از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف استفاده می‌کنیم.

توسعه همه‌جانبه نیازمند نیروی کار ماهر

استاندار البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه مسیر توسعه همه جانبه کشور به نیروهای فنی و ماهر، کارآفرینان و فعالان استارتاپی و دانش بنیان نیاز دارد و این نوع اشتغال عموما درآمدهای بهتری نیز دارند، گفت: مجموعه مسئولان مربوطه در این نشست برای همراهی و تبادل نظر بیشتر حاضر هستند.

مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی برای مهارت‌افزایی در ابعاد مختلف، مد نظر قرار دارد ادامه داد: یکی از راه‌های موثر دستیابی جوانان به اشتغال مناسب، مهارت‌آموزی است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری و تعامل، نسبت به فن‌آموزی و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم که در شهرک‌های صنعتی استان، مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: افراد با حضور در واحدهای صنعتی و آشنایی میدانی با مهارت‌ها با سهولت بیشتری امکان توانمندی و مهارت داراند.

عبداللهی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه جامعه باید از محدودیت‌های حضور در شغل‌های ستادی و اداری آگاه شوند، خاطرنشان کرد: استان البرز برای کاهش محسوس نرخ بیکاری مصمم است و تمامی توان خود را برای تحقق این هدف بسیج کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در سخنانی گفت: البرز با دارا بودن ۳۴۰۰ واحد صنعتی فعال و اشتغال ۱۵۰ هزار نفر در این حوزه جزو استان‌های صنعتی است.

رامین ربیعی  با بیان اینکه  همچنین  ۱۷۰ هزار واحد صنفی خدماتی در استان داریم که برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان صمت و فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه مشترک و معرفی مهارت آموزان به شهرک‌های صنعتی به عنوان نیروی کار از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

وی ارتباط کاریابی‌ها با مراکز آموزش فنی و حرفه ای را جزو حلقه‌های مفقوده عنوان کرد و گفت: در گذشته شرایطی برای مراکز صنعتی برای جذب نیرو از کاریابی‌ها بود که تقاضا داریم بر این مزایا تأکید شود. همچنین نیازسنجی آموزش مهارت بر اساس نیاز واحدهای صنعتی انجام شود.

ربیعی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت گفت: نیاز است بخشی از ارزش افزوده‌ای که از شهرک‌های صنعتی اخذ می‌شود باید به آموزش برگردد. همچنین بخش ارتباط صنعت دانشگاه با مراکز فنی و حرفه ای متصل شود و دانشجویان متقاضی کار حتما تأییدیه مرکز کاریابی را داشته باشند. ضمن اینکه روند اداری صدور گواهی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای باید کوتاه شود.

کد خبر: 53776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =