50 میلیون نفر در جهان قربانی برده‌داری مدرن

طبق آخرین تخمین سازمان جهانی کار، حدود 50 میلیون نفر در سرتاسر جهان قربانیان کار و ازدواج اجباری هستند.

به گزارش آهنگ آتیه، بر اساس این گزارش که با همکاری بنیاد (Walk Free) -گروهی حقوقی که بر برده‌داری مدرن تمرکز دارد- تهیه شده، در پایان سال 2021، حدود 28 میلیون نفر در دام کار اجباری و 22 میلیون نفر دیگر در دام ازدواج اجباری گرفتار شده‌اند.

این ارقام در مقایسه با برآوردهای جهانی در سال 2016 نشان می‌دهد که 10 میلیون نفر به قربانیان برده‌داری مدرن اضافه شده است که در این میان زنان و کودکان بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند. تخمین‌ها نشان می‌دهد حدود یک نفر از هشت نفر از کسانی که قربانی کار اجباری شده‌اند کودک‌اند.

بیشترین موارد کار اجباری (86 درصد) در بخش خصوصی در صنایعی مثل ساخت‌وساز، تولید، کشاورزی و مشاغل خانگی مشاهده شده و 14 درصد دیگر موارد کار اجباری توسط دولت‌ها تحمیل شده است. همچنین میلیون‌ها نفر و به‌طور عمده زنان و دختران در دام استثمار جنسی تجاری گیر افتاده‌اند.

همچنین طبق این گزارش تخمین زده می‌شود که در سال 2021، حدود 22 میلیون نفر ازدواج اجباری داشته‌اند. ازدواج اجباری، به‌ویژه در (کودکان 16 ساله و کمتر)، احتمالاً بسیار بیشتر از برآوردهای فعلی است.

بیش از 85 درصد ازدواج‌های اجباری به دلیل فشار خانواده‌هایی با نگرش و شیوه‌های مردسالارانه قدیمی بوده و بیشترین ازدواج‌های اجباری در آسیا، اقیانوسیه و کشورهای عربی رخ داده است.

گریس فارست، مؤسس ( Walk Free) در بیانیه‌ای گفت: برده‌داری مدرن یک مشکل ساخته دست بشر است که هم به برده‌داری تاریخی و هم به نابرابری ساختاری ادامه داده است.

 همچنین گای رایدر مدیرکل سازمان جهانی کار در این زمینه گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند تداوم این سوء‌استفاده بنیادی از حقوق بشر را توجیه کند. ما می‌دانیم چه کاری باید انجام شود اما دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. اتحادی‌های کارگری، جامعه مدنی و مردم عادی همگی نقش‌های مهمی دارند.

تعدادی اقدامات توصیه‌شده این سازمان برای کاهش شیوع برده‌داری مدرن شامل، بهبود قوانین کار و بازرسی، پایان‌دادن به کار اجباری توسط برخی دولت‌ها، حمایت‌های قانونی بیشتر از زنان، دختران و افراد آسیب‌پذیر و افزایش سن قانونی ازدواج تا 18 سال بدون استثنا است.

کد خبر: 53782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =