مراکز ملکی تامین‌اجتماعی اولویت انتخاب بیمه‌شدگان

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی هشتگرد این مرکز درمانی را تنها مرکز بستری تامین‌اجتماعی در شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد که خدمات آن در اولویت انتخاب بیمه‌شدگان قرار دارد؛ به گونه‌ای که تنها در یک سال حدود ۱۸۰ هزار نفر به پزشکان عمومی و حدود ۱۱۰۰ نفر به پزشکان متخصص این مرکز مراجعه کرده و بیش از ۴ هزار نفر نیز از خدمات بستری این مرکز بهره‌مند شده‌اند.  

دکتر علیرضا اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این بیمارستان دارای ۳۲ تخت بستری و ۶ تخت اورژانس است، افزود: خدمات بستری این مرکز شامل جراحی عمومی، زنان، ارولوژی، داخلی و اطفال است. علاوه بر آن در بخش اورژانس نیز بیماران از خدمات بستری بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: در بخش سرپایی نیز بیماران از خدمات درمانگاه عمومی، قلب، عفونی، زنان، جراحی عمومی، ارولوژی، اطفال، بیهوشی، دندانپزشکی برخوردار می‌شوند. همچنین خدماتی از جمله اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی در بخش پاراکلینیک این مرکز ارائه می‌شود.

سرپرست بیمارستان هشتگرد گفت: این مرکز تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی فعال در شهرستان ساوجبلاغ است و در نتیجه اولویت اول بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی به شمار می‌رود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به میزان استقبال بیمه‌شدگان از خدمات این مرکز، تصریح کرد: در یک دوره یک ساله تعداد ۱۷۷ هزار و ۶۶۰ نفر به پزشکان عمومی و ۱۰۸ هزار و ۸۲۹ نفر به پزشکان متخصص این مرکز مراجعه کرده‌اند. همچنین سالیانه تعداد ۴ هزار و ۵۹ نفر از خدمات بستری این مرکز استفاده کرده و تعداد زایمان‌های انجام شده در مرکز نیز هزار و ۱۲۷ مورد بوده است. این میزان خدمات نشان‌دهنده جایگاه مهم بیمارستان در بین مردم شهرستان ساوجبلاغ با جمعیت بیش از ۱۹۹ هزار نفر است.

خدمت‌رسانی در کرونا

وی با بیان اینکه در شیوع کرونا این مرکز درمانی نسبت به پذیرش، پایش و درمان بیمه‌شدگان فعالانه اقدام کرده است، افزود: از آغاز همه‌گیری درمانگاه‌های عفونی، داخلی، اطفال و عمومی این بیمارستان با تمام توان و ظرفیت به ارائه خدمات درمانی بیماران مبتلا و مشکوک به کووید ۱۹ پرداخت و درحال حاضر با فروکش شدن بیماری، این خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

تعداد نیروی انسانی

سرپرست بیمارستان هشتگرد با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در این مرکز درمانی، اظهار کرد: تعداد کل نیروهای شاغل در بیمارستان ۲۶۹ نفر است که از این تعداد، ۵۰ نفر را پزشک عمومی و متخصص، ۹۵ نفر را کادر پرستاری و ۱۲۴ نفر را سایر نیروهای درمانی اعم از فعالان حوزه آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پذیرش و پشتیبانی تشکیل می‌دهد.

اسماعیل‌زاده گفت: خوشبختانه در این مرکز با توجه به مساعدت و همکاری مدیریت درمان استان، کمبودی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز درمانی وجود ندارد و کیفیت دستگاه‌ها مناسب است.

دسترسی به دارو

وی با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در کشور و وضعیت دسترسی بیماران به داروهای موردنیاز خویش در این مرکز، تصریح کرد: بحمدالله با پیش‌بینی‌های انجام شده نسبت به تامین دارو برای بیماران اقدامات مناسبی انجام شده است؛ همچنین با تلاش مسئولان مدیریت درمان و تامین به‌موقع نقدینگی مشکلات کمبود دارویی در حداقل قرار دارد و نبود برخی اقلام دارویی مسئله‌ای کشوری است و تنها مربوط به حوزه تامین‌اجتماعی نمی‌شود.

رتبه اعتباربخشی

سرپرست بیمارستان هشتگرد درخصوص اخذ رتبه استانداردهای اعتباربخشی، افزود: با توجه به مشکلات ساختاری بیمارستان و عدم امکان اخذ پروانه بهره‌برداری از دانشگاه علوم‌پزشکی البرز، این بیمارستان مورد ارزیابی استانداردهای اعتباربخشی قرار نمی‌گیرد و از طرفی وجود این مشکلات ساختاری سبب شده است تا توفیق چندانی در ارتقای هتلینگ بیمارستان نداشته باشیم.

اسماعیل‌زاده یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشکان متخصص و دندانپزشک عنوان کرد.    

کد خبر: 53815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =