رشد ۱۰۰ درصدی صادرات شرکت دوده صنعتی پارس

امروزه تامین نیاز مواد اولیه صنایع مختلف برای توسعه صنعتی و همچنین ثبت رشد اقتصادی پایدار از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این راستا صنعت لاستیک و پلاستیک نیز برای تامین مواد اولیه خود این روزها به شرکت های داخلی تکیه کرده‌اند.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بر این اساس دوده که از احتراق ناقص هیدروکربن های سنگین تولید می شود، عمدتا به عنوان عامل تقویت کننده برای لاستیک خودرو (صنعت تایر) و سایر محصولات لاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از سویی حدود یک چهارم وزن یک تایر استاندارد خودرو کربن سیاه است.

همچنین در حال حاضر در ایران چهار شرکت تولیدکننده دوده صنعتی وجود دارد که در این باره شرکت دوده صنعتی پارس از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی سهم قابل توجه‌ای از تولید دوده صنعتی در کشور را به خود اختصاص داده است، که در ادامه به بررسی آمار تولید و صادرات نماد «شدوص» در بازارسرمایه خواهیم پرداخت.

ظرفیت تولید ۳۰ هزار تنی دوده صنعتی توسط نماد «شدوص»

شرکت دوده صنعتی پارس ۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران تاسیس و در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ پروانه بهره برداری کارخانه تولید دوده با ظرفیت منعکس در موافقت اصولی ۱۵ هزار تن در سال شد. همچنین این شرکت در سال ۱۳۷۸ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. در حال حاضر «شدوص» در بازار دوم بورس حضور دارد.

این درحالیست در گزارش تفسیری مدیریت نماد «شدوص» که در سامانه کدال منتشر شده است ظرفیت اسمی تولید محصولات شرکت دوده صنعتی پارس میزان ۳۰ هزار تن، شامل ۱۵ هزار تن فاز یک (soft) و ۱۵ هزار تن فاز دو (hard) است که پس از بررسی واحدهای فنی و تولید مشخص شد که ظرفیت عملی حال حاضر فازهای یک و دو جمعا به میزان ۲۸ هزار تن است.

رشد ۱۴۴ درصدی درآمدهای عملیاتی دوده صنعتی پارس در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ جمع درآمدها (فروش محصولات) دوده صنعتی پارس بالغ بر ۸۳۱ میلیارد تومان شده، این در حالیست که جمع درآمد های نماد شدوص در دوره مشابه سال ۹۹ برابر با ۳۴۰.۹ میلیارد تومان بوده که ۱۴۴ درصد افزایش یافته است.

 از سویی دوده صنعتی پارس در این دوره ۷۸۴.۲ میلیارد تومان فروش داخلی داشته، اما در مدت مشابه سال ۹۹ این مقدار برابر با ۳۱۳.۸ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۱۵۰ درصدی روبرو بوده است. همچنین نماد شدوص در سال ۱۴۰۰ ۴۶.۸ میلیارد تومان صادرات داشته، این در حالیست که در دوره مشابه سال ۹۹ این مقدار برابر با ۲۷.۲ میلیارد تومان بوده که ۷۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین دوده صنعتی پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۲.۹۶۲ ریال سود محقق کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۱۰ افزایش روبرو بوده، همچنین درآمدهای عملیاتی نماد شدوص در این مدت بالغ بر ۸۳۱ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۴۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

در نهایت نیز سود خالص دوده صنعتی پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ برابر با   ۱۴۰.۶ میلیارد تومان بوده که با افرایش ۱۱۰ درصدی همراه بوده است.

فروش ۵۰۵ میلیارد تومانی نماد «شدوص»  در ۵ ماهه ابتدایی سالجاری

دوده صنعتی پارس در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱، مبلغ ۸۷.۱ میلیارد تومان درآمد داشته که ۹۴.۱۲ درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۵.۸۸ درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. از سویی نماد شدوص نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۳.۱۲ درصد افزایش درآمد داشته است.

همچنین از ابتدای سالجاری تا پایان تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱، جمع درآمدها (فروش محصولات) دوده صنعتی پارس بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان است، این در حالیست که جمع درآمدهای نماد شدوص در دوره مشابه سال قبل برابر با ۳۰۵ میلیارد تومان بوده که با رشد ۶۶ درصدی روبرو بوده است.

همچنین این شرکت در سال از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه، ۴۵۹.۹ میلیارد تومان فروش داخلی داشته، از سویی در مدت مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۲۸۲.۶ میلیارد تومان بوده که ۶۳ درصد افزایش یافته، همچنین دوده صنعتی پارس در این دوره زمانی ۴۴.۹ میلیارد تومان صادرات داشته، این درحالیست که در دوره مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۲۲.۵ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

از سویی دوده صنعتی پارس در دوره ۳ ماهه منتهی به تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱.۰۶۰ ریال سود محقق کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش یافته، همچنین درآمدهای عملیاتی نماد شدوص در سه ماهه نخست سالجاری بالغ بر ۳۱۳.۸ میلیارد تومان شده که افزایش ۸۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

کد خبر: 53821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =