کاهش هزینه مشترکان؛ ‌مهم‌ترین مزیت رایتل نسبت به سایر اپراتورها

رایتل به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه در کشور، در ابتدای دهه ۹۰ آغاز به کار کرد، با توجه به اینکه این شرکت به این دلیل پای به رقابت با اپراتور اول و دوم گذاشت، که انحصار موجود در بازار تلفن همراه را بشکند، که امروز نیز بعد از ده سال از آغاز به کار رایتل به نظر می‌رسد این کار با موفقیت همراه بوده و در برخی از زمینه‌ها این زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی توانسته نسبت به رقبای خود دارای مزیت نسبی باشد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، امروز اکثر متخصصان صنعت موبایل کشور، رایتل را به عنوان بازیگر تعیین کننده‌ای در بازار ‌می‌شناسند. این درحالیست که یکی از  برنامه‌های رایتل در سال‌های اخیر افزایش سهم خود از بازار تلفن همراه است، برای تحقق این هدف نیز رایتل جذب جوانان بخصوص دانشجویان و دانش‌آموزان را برای خود به عنوان هدف مشخص کرده، در اینباره ارائه بسته‌های جذاب اینترنت با قیمت مناسب از سوی رایتل بدون شک می‌تواند، موجبات افزایش سهم این اپراتورتلفن همراه از تعداد مشترکان را فراهم آورد.

ادامه سودسازی رایتل

رایتل در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۹، به سود خالص ۱۲۵ میلیارد تومانی رسیده است، از سویی درآمد عملیاتی رایتل در سال گدشته بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان شده که نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۲ درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر رایتل در سال گذشته ۱۲ پروژه توسعه‌ای‌ به مبلغ ۵۸۸ میلیارد تومان در راستای افزایش ظرفیت و پوشش‌دهی و همچنین افزایش رضایت‌مندی مشترکین انجام داده است.

از سویی عملکرد این اپراتور در شاخص درآمد برای خرداد ماه ۱۴۰۱ (بهترین ماه عملکردی تاریخ رایتل) بسیار خیره‌کننده بوده، چرا که آمار در این زمینه حاکی از رشد ۳۲ درصدی درآمد رایتل نسبت به خرداد سال ۱۴۰۰ بوده است. جهش درآمد رایتل در این بازه زمانی به دنبال رشد ۳۵ درصدی افزایش مصرف ترافیک ماهانه خرداد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

از سویی افزایش میزان ترافیک از دیگر دستاوردهای فصل بهار رایتل به حساب می‌آید که با متوسط مصرف ماهانه ۲۶ درصد نسبت به بهار ۱۴۰۰ ثبت شده و نتیجه آن کسب رشد ۲۴ درصدی درآمد خدمات پایه در مقایسه با بهار سال گذشته بوده است.

همچنین هلدینگ ارتباطی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، در هفته دوم خرداد ماه سال جاری برای اولین بار در تاریخ فعالیت از رکورد مصرف روزانه و هفتگی خود عبور کرد و به ترتیب مصرف ۱۴۲۵ ترابایت در روز و ۹۸۰۷ ترابایت در هفته را بر جای گذاشت.

این درحالیست که به گفته یاسر رضاخواه مدیرعامل رایتل، افزایش سودآوری به دنبال بهینهسازی عملکرد هزینه‌ها، توسعه شبکه و افزایش درآمد سه برابری ناشی از افزایش چهار برابری ترافیک از جمله موارد حفظ روند سوددهی رایتل در سال‌های اخیر است.

پروژه‌های انجام شده جهت ایجاد مزیت‌ رایتل نسبت به سایر اپراتورها

رایتل در سال گذشته پروژهای بسیاری را در حوزه فنی و تجاری انجام داده که این پروژه‌ها در نهایت باعث رضایت بیشتر مشترکان این اپراتور شده و به نوعی تبدیل به مزیت رایتل نسبت به سایر اپراتورها شده است.

اجرای پروژه OCS جهت شارژ آنلاین مشترکین برای اولین‌بار در خاورمیانه با استفاده از توان داخلی، نوسازی و مدرن‌سازی شبکه زیرساخت فناوری اطلاعات، توسعه و نوسازی سامانه‌های پشتیبان کسب و کار توسعه و نوسازی کلان داده، راه‌اندازی سامانه جامع نمایندگان جهت مدیریت بر عملکرد، نظارت و هماهنگی برنامه‌های فروش بین نمایندگان شرکت، راه‌اندازی سامانه پایش و هدایت رومینگ در جهت مدیریت شبکه، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت ارائه خدمات به نسبت سایر اپراتورها، ارتقاء سرویس L۲۱۰۰ (+۴G) از ۱۳۶۸ سایت در پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۲۰۰۰ سایت، افزایش ظرفیت‌های هسته مرکزی (core) شرکت، افزایش ۳۷ درصدی جذب مشترک جدید نسبت به سال ۱۳۹۹ و توسعه شبکه فروش و اضافه شدن ۲۰۰۰ نماینده فروش از جمله این پروژه‌ها بوده است.

مزیت اصلی رایتل نسبت به سایر اپراتورها

همزمان با حضور رایتل به عنوان اپراتور سوم، قیمت‌ها توسط این اپراتور نیز به نوعی کاهش پیدا کرده است، به نوعی باید گفت، رقابت و حضور اپراتورهای متعدد مهم‌ترین عامل برای کاهش هزینه‌ها است. در این رابطه هر چند رایتل بیشتر به‌عنوان اپراتور نسل سوم و دیتا شناخته می‌شود و اغلب کسانی که سیم‌کارت‌های آن را خریده‌اند به دنبال دریافت اینترنت پرسرعت‌تر روی موبایل بوده‌اند.

 اما باید گفت که حضور رایتل علاوه بر اینکه قیمت بسته‌های اینترنتی که توسط این اپراتور عرضه می‌شود، را کاهش داده، در بخش تعرفه مکالمه و پیام کوتاه در حال حاضر رایتل کمترین هزینه را از مشترکان خود دریافت می‌کند و به نوعی کاهش هزینه مشترکان رایتل، مهم ترین مزیت این اپراتور در قیاس با ایرانسل و همراه اول است.

در این همین زمینه مدیرعامل رایتل نیز گفته است: علیرغم تحقق روند سودسازی، تعرفه‌های رایتل افزایش پیدا نکرده است و این اپراتور در بازار شرکت‌های خدمات ارتباطی، تعرفه خود را با پایین‌ترین نرخ به مشترکین ارائه می‌دهد.

کد خبر: 53822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =