توسعه تأمین اجتماعی در چارچوب رضایتمندی شرکای اجتماعی

کارشناس حوزه بیمه‌های اجتماعی گفت: توسعه و تحول در سازمان تأمین اجتماعی جهت ارائه خدمات بهتر، گسترده و باکیفیت‌تر در چارچوب رضایت‌مندی شرکای اجتماعی دنبال می‌شود.

علی جهانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به اینکه همه موارد مذکور حول محور افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی در قالب بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان در حال حرکت هستند، اظهار داشت: اعتمادسازی، رضایتمندی، تحول و توسعه در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان محورها و برنامه‌های اساسی این سازمان بیمه‌ای تدوین و ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه موارد مذکور در واقع در کنار یکدیگر معنا و مفهوم یافته و کارکرد اثربخش لازم را در راستای ایجاد تحولات نقش‌آفرین در سازمان تأمین اجتماعی خواهند داشت، تصریح کرد: بر این اساس تمامی حرکت‌های تحول و توسعه محور در سازمان تأمین‌اجتماعی باید ارتقاء خدمات و افزایش رضایت اقشار تحت پوشش را محور قرار داد.

وی اضافه کرد: این دیدگاه و فعالیت در راستای توسعه رضایتمندی اقشار مختلف تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از دریچه دیگر به عنوان متغیر وابسته به این حوزه منجر به ارتقاء سطح رضایتمندی، مقبولیت، مشروعیت و اعتبار این نهاد بیمه‌گر اجتماعی می‌شود.  

هزینه ۲۰ میلیارد تومانی ماهانه سازمان تأمین اجتماعی 
این کارشناس حوزه تأمین اجتماعی افزود: سازمانی با بیش از ۴۵ میلیون نفر بیمه شده، مستمری‌بگیر و افراد تحت تکفل در قالب بزرگترین سازمان بیمه اجتماعی کشور که بیش از ۱۰ میلیون نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی را تحت پوشش داشته در چارچوب این جامعه گسترده هزینه ماهانه‌ای بالغ ۲۰ هزارمیلیارد تومان در راستای ارائه خدمات متنوع پرداخت مستمری بازنشستگی و بخش درمان را انجام می‌دهد.

جهانی همچنین در ادامه بیان داشت: با توجه به سنگینی هزینه‌های اشاره شده در حوزه‌های مختلف پرداخت مستمری و درمان نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزیهای گسترده است.  

اثرات سیاست‌های جمعیتی سال‌های گذشته در منابع و مصارف تأمین اجتماعی 
این کارشناس بیمه‌های اجتماعی همچنین با بیان اینکه روز به روز هزینه های بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی به خصوص در حوزه برقراری مستمری‌های بازنشستگی بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: به دلیل سیاست‌گذاری‌های حوزه جمعیت در سال‌های گذشته و عدم آینده‌نگری لازم در این حوزه، سازمان تأمین اجتماعی در حوزه‌های پرداخت مستمری بازنشستگی و درمان با چالش جدی مواجه شد.

وی گفت: در طول دهه‌ها اصولاً در واقع بازسازی نسل‌ها را در این سال‌ها عهده‌دار نبوده و جوان‌سازی نسل رو به سنین بالا را در دستور کار نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: شرایط ایجاد شده در حوزه جمعیت ناشی از سیاست‌های جمعیتی سال‌های گذشته تبعات جدی برای سازمان‌های بیمه‌گر به خصوص سازمان تأمین اجتماعی به دنبال داشته که یکی از موارد ناشی از آن، برقراری مستمری‌ها و حقوق مزایای بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی، نهادهای بیمه‌ای و حمایتی است.

مصاحبه از مهناز بیرانوند

کد خبر: 53845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =