تاسیس یک صندوق مالی جدید برای پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، به طور رسمی، صندوق واسطه مالی جدیدی (FIF) در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۲، برای پیشگیری، آمادگی و مقابله در برابر بیماری‌های فراگیر در سطح جهانی و به‌خصوص برای کمک به کشورهای فقیر و کم‌درآمد تأسیس شد.

به گزارش آتیه آنلاین، اولین فراخوان رسمی برای سرمایه‌گذاری در این صندوق مالی در نوامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی گفت: صندوق واسطه مالی یکی از اقدامات کلیدی برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر است. هزینه‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی ویرانگر کووید-۱۹ نیاز فوری به اقدامی هماهنگ در دنیا برای ایجاد سیستم‌های بهداشتی قوی‌تر و استفاده از منابع مالی مشخصی برای پیشگیری، آمادگی و مقابله در برابر بیماری‌های همه‌گیر را برجسته کرده است.

همچنین دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: پاندمی کرونا یک شوک بزرگ برای کل جهان بوده است. ما باید تدابیری برای جلوگیری از فاجعه‌های این‌چنینی در آینده بیاندیشیم و به کار بگیریم. صندوق واسطه مالی به همین منظور افتتاح شده است.

این صندوق توسط هیئت مدیره (FIF) برای تعیین برنامه سرمایه‌گذاری صندوق و گرفتن تصمیمات مالی مورد نظارت قرار می‌گیرد. اعضاء هیئت مدیره شامل نمایندگانی از خیرین مستقل، تشکل‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی (CSOs) و همچنین نمایندگانی از دولت‌هایی با توان اجرایی و سرمایه‌گذاران مشترک است.

صندوق اختصاصی مالی (FIF) به تحقیقاتی که برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود، کمک مالی خواهد کرد.

طبق این گزارش، از قبل بیش از ۱.۴ میلیارد دلار کمک مالی به این صندوق اهدا شده است و در ماه‌های آینده این رقم بیشتر خواهد شد.

 همچنین تاکنون تعهداتی برای پیشبرد اهداف این صندوق اختصاصی برای جلوگیری از بیماری‌های فراگیر از سوی کشورهای بریتانیا، ایالات‌متحده، استرالیا، کانادا، چین، کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، نیوزلند، نروژ، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا و امارات متحده عربی و خیریه‌های بزرگ دنیا شامل بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بنیاد راکفلر و ولکام تراست انجام شده است.

کد خبر: 53852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =