۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 53880
نرخ «بیکاری» معلولان ۵۵ درصد است

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از برگزاری رویداد ملی «حرکت با برکت» خبر داد و گفت: این رویداد با هدف جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و دانش‌بنیان در حوزه کارآفرینی معلولین و سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد ترکمانه تاکید کرد: امیدواریم که با برگزاری رویداد «حرکت با برکت» ۱۰۰ رسته شغلی متناسب با توانایی معلولین تعریف و اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان، نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود در حوزه اشتغال‌زایی برای معلولین را به رویداد «حرکت با برکت» ارائه دهند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که معلولیت محدودیت نیست بیان کرد: برگزاری رویداد «حرکت با برکت» می‌تواند شروع یک حرکت جدی برای اشتغال پایدار و توانمندسازی معلولان باشد.

ترکمانه یادآور شد: ۸ تا ۱۵ درصد افراد جوامع در حال توسعه از نوعی معلولیت رنج می‌برند و در حال حاضر نرخ بیکاری در معلولان ۵۵ درصد و در میان نابینایان بالای ۶۰ درصد است. ما در رویداد «حرکت با برکت» به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد ظرفیت برای توانمندی معلولین هستیم.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال برای معلولین گفت: تا به امروز ۴۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی به بهره‌برداری رسیده است. حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۴۵۰۰ طرح بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۴۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده این بنیاد شامل ۲۷۰۰ طرح برای معلولین و خانواده‌هایشان، ۱۴۵۰ طرح زنان سرپرست خانوار، ۲۰۰ طرح زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و ۱۵۰ طرح ویژه زنان دارای سرپرست خانوار زندانی می‌شود.

گفتنی است، رویداد ملی «حرکت با برکت» به عنوان نخستین رویداد کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت، قرار است به شناسایی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های برتر در حوزه‌ اشتغال‌زایی برای معلولین بپردازد.

فعالان و ایده‌پردازان این حوزه می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود در حوزه‌ اشتغال معلولین، اشتغال معلولین در حوزه‌ اشتغال بنگاه‌محور، خوداشتغالی معلولین و حوزه تولید خدمات و محصولات مورد نیاز معلولین را به آدرس event.barkat.ir ارسال کنند. علاقه‌مندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای بنیاد برکت به آدرس مراجعه www.barakatfoundation.com و یا با دبیرخانه رویداد به شماره تلفن ۶۶۳۰۵۳۵۲- ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد «حرکت با برکت» توسط داوران ارزیابی و طرح‌های برگزیده همزمان با ۲۱ آذر روز جهانی معلولین معرفی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با ارائه تسهیلات، از طرح‌های منتخب حمایت خواهد کرد.

کد خبر: 53880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =