برگزاری کلاس‌های آموزشی در مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان 

معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارکنان مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان شهر تهران خبر داد.  

فرزانه نیکرو در گفت وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص اهمیت توجه به سالمندان در خانواده‌ها وهمچنین لزوم توجه به آموزش مراقبت‌های دوران سالمندی به ویژه در مراکز نگهداری سالمندان اظهار کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌های آموزشی آگاهی بخشی به روز و بهینه در زمینه طب سالمندی به مسئولان فنی و پزشکان مراکز سالمندی و ارائه مباحث و مصادیق سالمند آزاری و انتقال مطالب به سایر کارکنان شاغل در مراکز سالمندان به منظور پیشگیری و کاهش آسیب سالمندان مقیم در مراکز اقامتی است.
نیکرو ادامه داد: این معاونت در سال جاری تاکنون سه کارگاه مصادیق سالمندآزاری، فوائد ورزش منظم در سالمندان وآلزایمر و اختلاط روان در سالمندان  در جهت آگاهی بخشی نسبت به این حوزه ها را برگزار کرده است.  
وی با اشاره به برگزاری کارگاه «مصادیق سالمندآزاری» با حضور بیش از ۵۰ نفر از مسئولان فنی و پزشکان مراکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی تهران، افزود: مباحث مطرح شده در این کارگاه در خصوص سالمند و انواع سالمندآزاری، شاخص‌های مختلف سوء‌استفاده، غفلت و بی توجهی نسبت به سالمندان و همچنین راهکارهای تخصصی به منظور ممانعت از سالمند آزاری و نیز بهبود استانداردهای مراکز مراقبتی سالمندان بود.
معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران اظهار کرد: کارگاه فوائد ورزش منظم در سالمندان نیز با هدف  آگاهی بخشی به روز در زمینه حفظ سلامت در دوران سالمندی و با حضور ۳۰ نفر  برگزار شد. در این کارگاه به موضوعاتی در خصوص پیشگیری از بیماری های داخلی نظیر فشار خون دیابت و بهبود وضعیت خواب و جلوگیری از افسردگی در سالمندان  تمرکز و تاکید شد.  
        
نیکرو با بیان اینکه کلاس آموزشی آلزایمر و اختلالات روان سالمندان نیز با حضور۵۰ نفر از  مسئولان و پرستاران مراکز برگزار شد، افزود: در این کارگاه آموزشی مطالبی در خصوص چگونگی شناخت علایم آلزایمر و بیماری های روانی در سالمندان و نحوه پیگیری درمان و کنترل آنها ارایه شد.
کد خبر: 53887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =