تقویت نظارت‌های هوشمند در حوزه روابط کار، رویکردِ محوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه تقویت نظارتهای هوشمند در حوزه روابط کار، رویکرد ِ محوری است گفت: در این زمینه باید سامانه نظام پایش اطلاعات داشته باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، طیب جعفری روز دوشنبه در جلسه معارفه سرپرست مدیریت روابط کار این اداره کل افزود: تغییرات تاکتیکی با توجه به رویکردها و ماموریت هایی که دولت یا حاکمیت در استان دارد صورت می گیرد و تغییرات مدیریتی داخلی به معنای عملکرد ضعیف مدیرسابق نیست و فرد از تیم کاری خود خارج نمی شود.
وی در بحث رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی به رویکرد سرعت و دقت در کار اشاره و تاکید کرد: رویکرد بعدی اجرای بدون استثناء قانون کار است که ما مجری آن هستیم و به عنوان دستگاه پیگیری کننده و ناظر قانون کار عمل می کنیم و در همین مسیر الزامات قانونی برای کارفرماها داریم.

جعفری یادآورشد: تشکیل تشکل‌های کارگری، اجرای طبقه بندی مشاغل، اجرای آیین نامه های مربوط به ایمنی در واحدهای تولیدی، بیمه کردن کارگران که اولویت بندی در رسیدگی به هر یک از این بندهای قانون کار وجود ندارد بطور یکسان و جدی تر از گذشته دنبال خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: برای تقویت نظارت های هوشمند در حوزه روابط کار، باید سامانه نظام پایش اطلاعات داشته باشیم.
جعفری برای پیشبرد بهتر برنامه ها و اهداف این اداره کل، به بایدها و نبایدهایی در حوزه روابط کار اشاره و تصریح کرد: در تمام بخش ها این باید و نباید ها بوده و هست لذا جهت یادآوری و تقویت مطرح می شود.
وی خاطرنشان کرد: پیوست کار تیمی، مشورت است و جلسات و کمیته های مشورتی باید فعال و برقرار باشد همچنین در بحث سامانه محوری، مستند سازی اقدامات در قالب سامانه نسبت به گذشته بیشتر صورت گیرد و بایدِ سوم اقدام به موقع در انجام کارها است که پیگیری، پیوستِ اقدام به موقع است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان لیست و حذف کردن کارهای غیرضروری از برنامه روزانه، جلوگیری از کارهای ویترینی که انرژی بر و هزینه بر است و اثرگذاری ندارد را از بایدها و نیز اغماض بی مورد را به عنوان نبایدها مطرح کرد.

کد خبر: 53890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =