قانونی که کرامت انسانی را زیر پا می‌گذارد باید بازنگری شود

نماینده مردم سقز و بانه با درخواست از وزیر کشور نسبت به روشنگری ابعاد قضیه مهسا گفت: آقای وزیر کشور؛ اگر دیروز از مرگ کولبران، تصادفات جاده ای و فقر و اعتیاد گلایه مند بودیم و فریاد می زدیم، امروز باید گشت ارشاد را هم به آن اضافه کنیم. هنوز درباره کولبران با توجه به دستور صریح مقام معظم رهبری پاسخ مشخصی ندیده ایم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، بهزاد رحیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عرض تسلیت و مراتب همدردی خود را خدمت خانواده محترم امینی و همه مردم کردستان و خانواده های جان باختگان حوادث اخیر را اعلام می نمایم. از ابراز همدردی و همراهی رئیس جمهور، مسئولین استانی و کشوری برای همدردی و عرض تسلیت به این خانواده داغدیده تشکر می‌کنم.

رحیمی تاکید کرد: بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه مهسا امینی شفاف‌سازی شود تا این موضوع بیش از این مورد بهره برداری رسانه های داخل و خارج کشور قرار نگیرد، زیرا دشمن به گونه ای طراحی کرده است که کلیدواژه آشوب های پیش رو در کشور زنان باشد.

وی افزود: انتظار داشتیم شخص وزیر کشور برای عرض تسلیت و تسلی خاطر این خانواده و آرامش شهرستان در میان این خانواده حضور پیدا می کرد.

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز با تمام از رفتارهای قهری گشت ارشاد که حرمت زنان را در جامعه اسلامی می شکند و از بین می برد احساس نگرانی و اعتراض دارم. هرچند زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم و حفظ تمامیت ارضی کشور قابل انکار نیست و قدردان هستیم، اما عملکرد و موضع گیری این نهاد در این واقعه قابل قبول نیست و اطلاع رسانی های قطره ای و دیرهنگامی انجام شده است.

رحیمی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره مردم کردستان و با بیان این‌که زنان کرد نماد و نشانه عفت و صلابت و سختکوشی هستند، گفت: مهسا امینی مهمانی عزیز از دیار کردستان می خواست چند روزی را در قلب تهران مهمان شما در پل طبیعت باشد و زیبایی های کشورش را ببیند، اما قربانی شد. گشت ارشاد همیشه برای زنان ما استرس‌آفرین بوده است.

نماینده مردم بانه و سقز افزود: ما کردها زنان را آفریننده و زندگی بخش خطاب می‌کنیم، زنان و دختران کرامت دارند و باید حرمت و کرامت انسانی آن‌ها را حفظ کنیم. زنان و دخترانی که امروز از ما احساس خشم و تنفر دارند با چه ذهنیت و اندیشه ای در این جامعه زندگی کنند؟

رحیمی در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: ۴۳ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد، همیشه مدعی بوده اند مشکل فرهنگی وجود دارد؛ آیا هنوز به این باور نرسیده ایم که فرهنگ با پلیس، ارعاب و تهدید حل نمی شود؟ مشکل فرهنگی را با  ۱۲ سال مدرسه و چند سال دانشگاه  نتوانسته‌ایم رفع کنیم بعد می خواهیم با زور و تهدید دختران را به ون وحشت هدایت کنیم و با برگزاری کلاس یک ساعته توسط گشت ارشاد با فرهنگشان کنیم؟ پس آموزش و فرهنگ را هم به پلیس واگذار کنید تا به روش خودشان عمل کنند و کم کاری دستگاه های متولی را هم خودشان جبران کند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور؛ حادثه تلخی اتفاق افتاده است و نباید به بهانه سوء استفاده دشمن ما هم سکوت کنیم. واضح است که با یک طراحی پیچیده روبرو هستیم و اگر درست و منطقی با قضایا برخورد نکنیم به حق مطلب جفا خواهد شد و از اصل موضوع و چرایی فوت مهسا دور می شویم، لذا به عنوان خواست عمومی مردم از ما نمایندگان مجلس، گشت ارشاد و قانونی که کرامت انسانی را زیر پا می گذارد باید بازنگری کنیم تا واقعیت های جامعه را بیشتر درک کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و همه نهادهای حکومتی و حاکمیتی صدای مردم را بشنوید و جامعه و مردم کف خیابان را از خودمان ناامید نکرده و کرامت آنها را حفظ کنیم. مردم همین طوری به خاطر سیاست های فعل زیر بار تورم، بیکاری و اجاره مسکن کمرشان خم و شکسته شده است.

رحیمی در پایان تاکید کرد: از وزیر کشور تقاضا دارم بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه شفاف سازی کنند و بیش از این سکوت و توجیه یکطرفه ننماید تا بیش از این مورد بهره برداری رسانه داخل و خارج کشور قرار نگیرد، زیرا دشمن به گونه ای طراحی کرده است که کلیدواژه آشوب های پیش رو در کشور زنان باشد و باید هوشیار باشیم.

کد خبر: 53924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =