۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 53926
زردآلو بخورید؛ سالم بمانید

زردآلو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و فواید متنوعی برای سلامتی انسان دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، زردآلو به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین‌ها، زردینه‌ها و پتاسیم فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد.

زردینه‌ها برای محافظت و تقویت رگ‌های خونی مفید است و در عین حال علائم التهاب را نیز کاهش می‌دهد. پتاسیم، یک ماده معدنی مهم برای عملکرد اعصاب و عضلات است و همچنین از فشارخون سالم و سلامت قلب نیز حمایت می‌کند.

در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند مورد دیگر از فواید این میوه خواهیم پرداخت.

* محافظت از پوست

آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و ویتامین C به دلیل داشتن خواص تقویت کننده پوست، شناخته شده‌اند. آنها می‌توانند به محافظت از سلول‌های پوست در برابر اشعه فرا بنفش (UV)، کاهش علائم چین و چروک‌های اولیه و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کمک کنند.

* کمک به سلامت چشم

زردآلو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها بوده و برای بهبود سلامت چشم بسیار عالی است. مواد مغذی زردآلو همچنین به کاهش خطر ابتلا به تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) و آب‌مروارید نیز کمک می‌کند.

* کمک به هضم بهتر غذا

زردآلو مقدار زیادی فیبر غذایی خوب دارد که به دستگاه گوارش کمک می‌کند؛ فیبر محلول به دستگاه گوارش کمک می‌کند آب کافی را حفظ کرده و منجر به رشد باکتری‌های خوب می‌شود. فیبر نامحلول نیز برای باکتری‌های سالم روده مفید است.

کد خبر: 53926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =