افزایش شکاف دستمزدها در بریتانیا هم‌زمان با افزایش اشتغال معلولان

دولت بریتانیا به هدف خود مبنی بر اشتغال یک میلیون معلول دیگر بسیار زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده آن یعنی سال ۲۰۲۷، دست یافته است، با این حال گروهی از معلولان هنوز معتقدند که اقدامات بیشتری برای رفع شکاف اشتغال در بریتانیا لازم است.

به گزارش آتیه آنلاین، آخرین آمار بازار کار از سوی دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که تعداد افراد معلول شاغل از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱.۳ میلیون نفر افزایش یافته است.

تعداد افراد شاغل دارای معلولیت در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، ۴.۸ میلیون نفر بوده که این به معنای افزایش ۴۶۰هزارنفری معلولین شاغل از ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ نسبت به سال جاری و افزایش ۴۷۰هزار نفری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده است.

بنا به گفته کلوئی اسمیت، وزیر کار و بازنشستگی بریتانیا «این نقطه عطف مهمی است که نشان دهنده‌ تعهد ما نسبت به حمایت از افراد معلول برای داشتن زندگی مستقل است. حصول اطمینان از اینکه همه شهروندان فرصتهای یکسانی برای یک زندگی کاری مناسب دارند، محور کلیدی ارتقای سطح کشور است و ما به تلاش برای دسترسی بیشتر و شمولیت کاملتر معلولینی که خواهان اشتغالاند ادامه خواهیم داد».

با این حال، بر اساس گزارش وزارت کار و بازنشستگی، شکاف اشتغال معلولان (تفاوت در نرخ اشتغال افراد دارای معلولیت و کسانی که دارای معلولیت نیستند) از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ به میزان ۲۸.۲ درصد بود. ارقام رسمی شکاف دستمزد معلولین که توسط اداره آمار بریتانیا در ماه گذشته منتشر شده است نشان میدهد که تفاوت بین میانگین دستمزد برای کارمندان معلول و کارمندان غیرمعلول در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۳.۸ درصد بوده است. همچنین این شکاف در سال ۲۰۱۴ به میزان ۱۱.۷ درصد بود و این ارقام نشان‌دهنده افزایش شکاف دستمزد معلولین با افراد غیرمعلول در سال‌های اخیر است.

دایان لایت‌فوت، مدیرعامل انجمن ناتوانی‌های تجاری، می‌گوید که «دولت باید اهداف جدید و بلندپروازانه‌تری را تعیین کند که موانع موجود بر سر راه معلولان در محل کار را بردارد. رسیدن به این نقطه عطف یک دستاورد است اما ما باید ارقام را بررسی کنیم تا بفهمیم چه تعداد از این یک میلیون نفر تازه‌وارد و چه تعداد از آنها بازگشته به بازار کار هستند». وی همچنین اضافه کرد که «تغییرات فرهنگی در سازمان‌ها نیز برای کمک به افراد دارای معلولیت لازم است تا آنها بتوانند با تمام توان خود به سر کار بیایند و درباره شرایط سلامتی خود و حمایت‌های مورد نیازشان شفاف باشند».

کد خبر: 53938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =