پوشش ۹۴ هزار نفر در البرز تحت بیمه فراگیر خانواده ایرانی

سعدزاده مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در تشریح  بیمه فراگیر خانواده گفت : سازمان تامین اجتماعی دیگر همانند گذشته نیست که فقط چند بیمه محدود را برای خدمات درمانی و بازنشستگی عرضه کند و در این راستا طرح‌های جدیدی معرفی کرده از جمله بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان که نشان داده‌ است تامین اجتماعی به فکر آسایش بیشتر مردم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل وی افزود : تامین اجتماعی با گسترش خدمات، سعی نموده است، بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد. حالا این سازمان با معرفی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به دنبال این است تا خانواده‌ها بتوانند، بهتر و ساده‌تر از قبل از بیمه‌ ‌های مختلف استفاده کنند. اما این بیمه ها چیست و چه خدماتی دارد و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟
ایشان در ادامه این گزارش به طور کامل به تشریح این نوع بیمه پرداخته و اظهار داشت : بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله: دختران و خانم‌های خانه دار، دانشجویان را شامل می شود.
سعدزاده در خصوص این که چه کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند گفت: هدف از نام گذاری این طرح این است که نشان دهد خانواده‌ها بیشتر از همه می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. در بیمه فراگیر خانواده ایرانی، زنان خانه دار، دختران و دانشجویان با سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال، می‌توانند از این طرح استفاده کنند. فرزندان خانواده قبل از تشکیل خانواده و با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند شده و زودتر از بقیه به سن بازنشستگی برسند و مستمری دریافت کنند. به عبارتی دیگر، افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و شغل ثابتی هم ندارند می‌توانند از طرح فراگیر استفاده کنند تا برای خود سابقه‌ای ایجاد کنند.
ایشان در بیان تفاوتهای بین این طرح و دیگر بیمه ها افزود: هدف سازمان تامین اجتماعی در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی بر این است که افراد بیشتری در جامعه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. لذا در راستای ارئه بیمه فراگیر خانواده ایرانی این افراد می‌توانند علاوه بر پوشش هزینه‌های پزشکی خود، از خدمات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی هم استفاده کنند. برخلاف گذشته که فقط گروه خاصی می‌توانستند، خود را بیمه کنند و متاسفانه بسیاری از مردم قادر نبودند از مزایای بیمه استفاده کنند، اکنون با وجود طرح‌هایی مانند این بیمه، همه افراد جامعه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در خصوص این که چگونه از بیمه طرح فراگیر خانواده ایرانی استفاده کنیم گفت:استفاده از این طرح بیمه فراگیر خیلی ساده است؛ لذا متقاضیان می توانند به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنید. فرآیند ثبت نام برای هر یک از این بیمه‌های این طرح به صورت غیرحضوری است و اصلاَ نیاز نیست متقاضی به شعبه و یا کارگزاری تامین اجتماعی مراجعه کند. مگر اینکه مشکل خاصی در روند ثبت نام او به وجود بیاید که چاره‌ای جز مراجعه حضوری نیست.
سعدزاده در ادامه به معرفی بیمه های این طرح پرداخت: هدف از معرفی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی این است تا همه اعضای خانواده دیگر نگرانی بابت هزینه‌های درمان و همچنین بازنشستگی نداشته باشند. بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویی دو طرحی هستند که بیمه گزاران این دو گروه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
((بیمه زنان و دختران خانه دار))
خانه داری هم یک شغل است. این شعاری است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر آن تاکید داشته اند؛ اما متاسفانه این شغل برخلاف بقیه مزایایی از جمله بیمه ندارد. لذا سازمان تامین اجتماعی با معرفی بیمه زنان خانه دار سعی کرده تا حداقل نگرانی این گروه از خانم‌ها را برطرف کند. زنان خانه دار با پرداخت مبلغی (حق بیمه) به صورت ماهیانه می‌توانند، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی استفاده و همزمان از خدمات درمانی از طریق همسر یا پدر و مادر هم استفاده کنند.
شرط سنی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه زنان خانه دار بین ۱۸ تا ۵۰ سالی است. خانم‌های بدون داشتن بیمه یا آنهایی که قبلا تحت پوشش بیمه اجباری بوده‌اند؛ اما حالا بیکار شده‌اند یا در خانه به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. ازکارافتادگی، فوت، حقوق بازنشستگی و دفترچه درمان (در صورت واریز حق درمان) از موارد تحت پوشش این نوع بیمه است.
((بیمه دانشجویان))
دانشجویان می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهانه، سوابق بیمه برای خود خریداری کنند. البته این طرح برای بازنشستگی و در شرایطی از کار افتادگی است و اگر دانشجو بخواهد از مزایای درمانی آن هم استفاده کند، می تواند همزمان با پرداخت حق بیمه از دفترچه والدین خود استفاده کند و در صورت بیمه نبودن پدر و مادر می تواند با پرداخت سرانه درمان از دفترچه درمانی نیز استفاده کند. این بیمه‌نامه دارای سه نرخ ۱۴، ۱۶ و ۲۰ درصد است که ۲ درصد بر عهده دولت می باشد.
ایشان در پایان گفت : در مهرماه ۱۴۰۰ تعداد افراد تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی استان البرز ۸۳۹۸۱ نفر بوده که در پایان تیرماه سال جاری به ۹۴۰۰۰ نفر رسیده و افزایش ۵/۱۲ درصحدی را نشان می دهد در حقیقت بیمه فراگیر خانواده ایرانی طرحی است که اعضای خانواده می‌توانند بدون محدودیت‌های خاصی، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و هم از مزایای درمان و هم بازنشستگی در آینده بهره‌مند شوند.

کد خبر: 53939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =