تقویت منابع تأمین اجتماعی با جذب سرمایه‌گذاری

کارشناس بیمه‌های اجتماعی معتقد است: ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری معنی‌دار، بلندمدت، کارآمد و پاسخگو با رعایت شاخص‌های اقتصاد خرد و کلان در سازمان تأمین اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

علی جهانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با بیان اینکه در واقع تقویت منابع سازمان تأمین اجتماعی با ایجاد و جذب سرمایه‌گذاری ممکن می‌شود، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته به دلیل ضعف در مدیریت منابع و مصارف شاهد افزایش بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: البته معتقدیم که امروز حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی تأمین اجتماعی تکلیف جدی در راستای ارتقاء و حفظ منابع این سازمان دارد.

تأمین ۸۶ درصد از منابع تأمین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه
وی اظهار داشت: با ایجاد اشتغال گسترده امکان ارتقاء و افزایش منابع سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد به گونه‌ای که بیش از ۸۶ درصد منابع این نهاد بیمه‌ای بزرگ از محل دریافت حق بیمه جاری بیمه‌شدگان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: بین افزایش کمی شاغلان و بیمه‌شدگان و منابع سازمان تأمین اجتماعی رابطه جدی وجود دارد و از دریچه‌ای کنترل جدی برقراری مستمری‌ها و نظارت جدی و جلوگیری از انحراف در این حوزه، تیم مدیریتی سازمان دارای برنامه‌های جدی است.

جهانی ادامه داد: این برنامه‌ها در واقع ماندگاری و استمرار حیات معنی‌دار سازمان تأمین اجتماعی را به دنبال داشته و در واقع تحول و توسعه سازمانی را موجب خواهد شد.

جلوگیری از افزایش بدهی‌ها در راستای مدیریت منابع و مصارف
این کارشناس بیمه‌های اجتماعی بیان داشت: بدون شک یکی از سرفصل‌های استمرار حیات سازمان تأمین اجتماعی جلوگیری از افزایش بدهی‌ها برای بهره‌مندی از تمرکز بر مدیریت منابع و مصارف سازمانی است.

وی خاطرنشان کرد: هدفمندی و کنترل، جلوگیری از انحرافات و البته توجه به قانونمندی مصارف در این سازمان بیمه‌ای و شناسایی و افزایش منابع جدید در حوزه مدیریت منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی بسیار مهم است.

جهانی اضافه کرد: منابع جدید با واقعی‌سازی دستمزدها، ورود بیمه‌شدگان جدید، شناسایی فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی سازمان تحقق می‌یابد.

پایداری تأمین اجتماعی حفظ رضایتمندی جامعه
کارشناس حوزه بیمه‌های اجتماعی گفت: تکلیف همه‌جانبه ملی، دینی و انسانی در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی به دلیل پوشش بسیار گسترده جمعیتی وجود دارد که در همه ابعاد حاکمیتی، دولتی و اجتماعی باید به دنبال حفظ آن باشد.

وی معتقد است: حفظ سازمان تأمین اجتماعی در واقع حفظ رضایتمندی بخش قابل توجهی از جامعه بوده و تأمین امنیت، ارتقاء و ایجاد تحول در حوزه رفاه بسیاری از اقشار تحت پوشش را نیز شامل خواهد شد.

جهانی افزود: سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، متناسب با شرایط روز و پاسخگوی نیازهای سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارتقاء منابع سازمانی و ایجاد رابطه دقیق بین سود و سرمایه از ضروریات بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور در حوزه بیمه‌های اجتماعی است.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی جدی در حوزه منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی نیز در حوزه مسائل بخش بیمه‌ای این سازمان به عنوان یکی از اساسی‌ترین ملزومات سازمانی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع منابع سازمان تأمین اجتماعی متاثر از تصمیم‌گیری‌های سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بوده و در واقع هدفمندسازی و کنترل مصارف در برخی اوقات ایجاد و تقویت رابطه بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موجب شده و در بسیاری شرایط این تعامل با دیگر نهادهای مرتبط در حوزه تصمیم‌سازی‌ها است.

تقویت رابطه بین رسانه و سازمان تأمین اجتماعی
کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: نهادهای تصمیم‌گیر حوزه درمان، قوه قضاییه و رسانه‌ها نیز در بسیاری اوقات در تعامل با سازمان تأمین اجتماعی تحولات این حوزه را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های رسانه‌ای برای رسیدن به فهم بیشتر از تغییرات و تحولات سازمانی در راستای مصارف و منابع سازمان تامین اجتماعی نقش اثرگذاری را عهده‌دار هستند.

به گفته جهانی، رسانه‌ها در عرصه تأمین اجتماعی در واقع امکان اجرای نقش توسعه محور را داشته و بین مدیریت رسانه و مدیریت سازمان باید تقویت رابطه در دستور کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مدیریت رسانه باید در راستای تقویت مدیریت و توسعه سازمان تأمین اجتماعی در همه حوزه‌ها استفاده شده و رابطه دقیق‌تر با افکار عمومی، مخاطبان و شرکای اجتماعی در بستر تعامل با رسانه‌ها امکانپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در بسیاری از شرایط ایجاد رضایتمندی، افزایش اعتماد بین شرکای اجتماعی و تسریع و بسترسازی در حوزه تحول و توسعه ناشی از افزایش آگاهی و شناخت است.

۷۰ درصد رضایتمندی سازمان‌ متاثر از ایجاد توسعه آگاهی و آموزش
کارشناس بیمه‌های اجتماعی معتقد است: در واقع بیش از ۷۰ درصدی رضایتمندی در سازمان‌ها متاثر از ایجاد و توسعه کمی و کیفی آگاهی، اطلاع رسانی، آموزش و یادگیری دیده شده است.

وی تصریح کرد: در واقع رضایتمندی صرفاً ارائه فیزیکی خدمات یا انجام هزینه‌ها در راستای خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت نبوده و ما باید مخاطبان را در همه ابعاد با چالش‌ها، مشکلات، موانع و فرصت‌های سازمان تأمین اجتماعی آشنا کرده که در این مسیر افکار عمومی و متخصصان، فعالان و بازیگران عرصه اقتصاد کار، اقتصاد بازار، کارشناسان حوزه تأمین اجتماعی و رسانه، نقش مهمی را برعهده دارند.

کد خبر: 53945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =