نیازمند ایجاد بانک اطلاعاتی ایثارگران هستیم

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اکنون ایجاد بانک اطلاعات ایثارگران به عنوان اساسی‌ترین و مهمترین پایه و اساس فعالیت‌های مرتبط با ایثارگران محسوب می‌شود که به همین منظور برای داشتن اطلاعات کامل از جامعه ایثارگری سازمان، نیازمند ایجاد این بانک اطلاعاتی هستیم.

مهدی باقری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، تصریح کرد: زمانی که اطلاعات و آمار مربوط به ایثارگران به روز نباشد برای انجام فعالیت‌های مربوط به جامعه ایثارگری، اقدامات جدی و اساسی در این حوزه هم صورت نخواهد گرفت.

وی اظهار داشت: به همین منظور برای داشتن اطلاعات و آمار ایثارگران در بخش‌های مختلف سازمان و تهیه است بانک اطلاعاتی منسجم و به روز از همه استان‌ها خواسته شده با توجه به طراحی تمام آیتم‌ها و پارامترهای لازم در این زمینه امور ایثارگران را یاری کنند.

باقری ادامه داد: با ایجاد بانک اطلاعاتی ایثارگران بدون شک، تمامی داده‌های آماری و اطلاعاتی آنان بدون خطا و به صورت ساده از سوی این سازمان دریافت شده و حتی اقدامات موردنیاز جامعه ایثارگری هم به صورت ویژه برنامه‌ریزی خواهد شد.

فایل به روز اطلاعات امور ایثارگران در تأمین اجتماعی موجود است
مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: براساس اقدامات صورت گرفته اکنون برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که در صورت اشتباه بودن اطلاعات مربوط به ایثارگران این سیستم خطاها را به اداره امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهد.

وی اظهار داشت: با دریافت درصد خطاها در اطلاعات ایثارگران بخشی از مشکلات در راستای جمع‌آوری اطلاعات جامعه ایثارگری حل خواهد شد اما براساس اقدامات انجام شده اکنون فایل به روز از این عزیزان در امور ایثارگران سازمان موجود است.

باقری با اشاره به آنلاین نبودن اطلاعات مربوط به ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: برای دسترسی آنلاین به اطلاعات ایثارگران نیز پلتفرم دیگری در واحد خدمات ماشینی سازمان در حال بررسی و ارزیابی است.

اطلاعات ایثارگران در استانها به روز می‌شود
مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: همچنین در راستای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری برنامه‌ای طراحی شده تا نمایندگان استانی در ادارات کل تأمین اجتماعی و مدیریت درمان این سازمان به صورت به روز یا هفتگی اطلاعات پرسنل خود را به روز کنند.

وی تصریح کرد: از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به ایثارگران، اطلاعات جامعه ایثارگری به لحظه در اختیار امور ایثارگران قرار خواهد داشت تا این واحد از فعالیت افراد شاغل ایثارگر اطلاعات کامل و به روز داشته باشد.

داشتن بانک اطلاعاتی برای دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به ایثارگران
باقری معتقد است: داشتن بانک اطلاعاتی از ایثارگران و به روز شدن آن موجب داشتن دسترسی به اطلاعات دقیق درباره اشتغال، زمان بازنشستگی و فعالیت هر فرد ایثارگر در کدام شعبه یا مرکز فعال در سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد.

وی ادامه داد: با تهیه این نرم‌افزار، اداره امور ایثارگران در سازمان تأمین اجتماعی در زمینه اطلاعات ایثارگران به روز خواهیم شد که این موضوع تاثیر جدی در پاسخگویی به مشکلات ایثارگران و ارائه بهتر و مثبت عملکردی نیروهای فعال در ایثارگران خواهد داشت.

سازمان تأمین اجتماعی از میان ۱۸ صندوق بیمه‌ای به عنوان بزرگترین سازمان به ۵۳ درصد افراد جامعه در حدود ۴۵ میلیون نفر را در قالب ۱۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر به عنوان بیمه شده اصلی و حدود چهار میلیون مستمری بگیر خدمات هجده‌گانه ارائه می‌دهد.

اما در این میان که نیمی از جمعیت ایران از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند، براساس آمارهای موجود، بیش از ۲۰ درصد کارکنان این سازمان را جامعه ایثارگران تشکیل داده که در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۳۱۱ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس، ۶۰ شهید دفاع مقدس، ۲ شهید مدافع حرم و هشت شهید مدافع سلامت محسوب می‌شوند.

در این راستا اداره‌کل امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی اواخر فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به کارکنان ایثارگر این سازمان و همچنین ایثارگران بازنشسته‌ خدمات‌گیرنده از این تأمین اجتماعی تأسیس شد.

با آغاز به کار اداره کل امور ایثارگران، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفته تا با بهبود خدمت‌رسانی به این بخش از جامعه، افزایش رضایتمندی آنان از سازمان تأمین‌اجتماعی مشاهده شود.

کد خبر: 53977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =