انبوه خاطرات رزمندگان باید کتاب شوند

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره ‌کل تأمین‌اجتماعی شرق ‌تهران بزرگ، جانباز دوران دفاع مقدس گفت: افتخار می‌کنم در راه حفظ دین، نظام، مملکت و ناموس کشور و لبیک به رهبرم قدم برداشتم و با معلولیت و جانبازی‌ام مشکلی ندارم و احساس راحتی می‌کنم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سید ابراهیم ‌حسینی در عملیات کربلای (۴) جزیره بلجانیه از محل دست‌وپا مجروح شد. ۵۳ ساله است و ۳۳ سال سابقه اجرایی در کارنامه خدمتگزاری خود در سازمان تأمین‌اجتماعی را به ثبت رسانده است.

حسینی در بیان تاریخ عازم و زمان جانبازی خود به آتیه‌آنلاین‌ گفت: ۱۶ساله بودم که اولین حضور در جبهه را در سال ۱۳۶۳ تجربه کردم. در تیپ نجف ‌اشرف و لشکر (۱۴) امام ‌حسین، گردان پیاده و غواصان حضرت‌ یونس در عملیات بدر والفجر (۸) و کربلای (۳ و ۴) و بیت‌المقدس (۷) حضور داشتم.

هرگز از خط ولایت دور نشدم

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره ‌کل تأمین‌اجتماعی شرق‌ تهران بزرگ در پاسخ به تأثیر وضعیت جسمانی‌اش بر زندگی شخصی و خانوادگی‌ عنوان‌کرد: به هرحال جانباز همراهی عضوی از بدن خود را ندارد. از این جهت برای خودم ناراحت نیستم اما بعضی وقت‌ها با وجود همراهی مستمر خانواده، بابت زحماتم به آنها احساس شرمندگی می‌کنم.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر امروز نیاز به حضور در جبهه باشد قطعاً استقبال می‌کند، افزود: در سال‌های پس از جنگ هرگز از خط ولایت فقیه دور نشدم و هر جایی نیاز بود حضور داشتم. خیلی دوست ‌دارم در رکاب امام زمان (عج) باشم.

بها ‌دادن به همکار ایثارگر در دوره مدیریت جدید

وی در پاسخ به پرسش رویکرد مدیریت ارشد سازمان‌تأمین‌اجتماعی در حمایت از جانبازان و ایثارگران تصریح کرد: به شخصه معتقدم در دولت سیزدهم و ریاست حاضر سازمان به همکاران جانباز و ایثارگر بهای‌ بیشتری داده می‌شود.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره ‌کل تأمین‌اجتماعی شرق‌ تهران بزرگ ادامه داد: انتظار این است سریع‌تر در جهت خدمت به مردم، همکاران جانباز و توانمند، شناسایی و مسئولیت‌های مهم و حساس به آنها واگذار شود.

حل مشکلات کشور در سایه حضور مسئولان صادق

حسینی با تأکید بر اینکه جوانان جوانان مملکت آگاه و بیدار هستند در پیامی ‌به جوانان گفت: جوانان باید هوشیارتر برای تحقق آینده روشن و رو به رشد و پیشرفت کشور تلاش کنند. ما رهبری دلسوز و فداکار داریم و صاحب کشوری هستیم که نظر امام زمان (عج) به اوست. شاهد امنیت و اعتقادات مذهبی قوی و پیشرفت همه‌جانبه در کشور هستیم. دشمن از اینها هراس دارد و خشمگین است.

وی تصریح کرد: کمبود هست، اما با حضور مسئولان صادق، دلسوز و فداکار رفع و مشکلات نیز به برکت خون شهدا حل می‌شوند. باید کسانی که جزو نظام و انقلاب نیستند از قدرت‌ خلع شوند.

انبوه خاطراتی که باید کتاب شوند

حسینی با تأکید بر اینکه هر رزمنده سینه‌اش پر از خاطره است، افزود: خاطره زیاد است و باید کتاب نوشت. حیف است به دلایل مختلف بازگو نشوند.

وی در روایت جانفشانی همرزمان خود در عملیات کربلای (۳) و فتح اسکله الامیه عراق گفت: هوا روشن و آب مد شد و ساعت مقرر به اسکله نرسیدیم و ما در آب پیدا شدیم. در آستانه قضا شدن نماز صبح بودیم.

با همان‌ حال همرزمان تلاش می‌کردند به اسکله برسند که نماز را ادا کنند. به دلیل جمعیت زیاد گردان، به من دستور داده شد با کارد غواصی با شمارش پنج تا هفت نفر از رزمنده‌ها، طنابی ‌که بچه‌ها پشت سرهم بودند که از یک معبر حمله کنند را قیچی کنم که این چند نفر به سرعت به اسکله برسند و عملیات را شروع‌کنیم.

به هر یک از آنها می‌رسیدم به نفر بعدی اشاره می‌کردند، می‌خواستند در ایثار پیشقدم شوند و با جان‌شان معبر را باز کنند. فکر کنم تا نفر پانزدهم رفتم و با زور طناب را قیچی کردم. رزمندگان اینگونه فداکاری کردند تا این انقلاب جاودانه بماند و کشورمان در جنگ نابرابر با چندین دشمن به مدد الهی پیروز شود.

کد خبر: 53999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =