تولید ۲۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسدآباد از تولید ۲۰۰ مترمربع فرش دستباف به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان توسط مددجویان این نهاد مقدس در سال‌ گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایسنا، بهنام لطفی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در رشته فرش بافی شرکت کرده‌اند که بخشی از این کارآموزان هنوز در حال آموزش بوده و به مرحله تولید فرش نرسیده‌اند و برخی دیگر نیز در منزل مشغول به بافت فرش هستند و هنوز بافت فرش آنها تکمیل نشده است و تولید فرش نداشته‌اند.

وی با اشاره به ۸۰ دارقالی فعال توسط مددجویان کمیته امداد شهرستان تصریح کرد: بیشتر تولیدات فرش دستباف مددجویان اسدآبادی از نوع دوزرع با طرح بیجار و گل قرمز بوده و تولیدات آنها با بازاریابی کمیته امداد شهرستان به تهران ارسال می‌شود و بخشی نیز توسط خود مددجویان پس از تولید به فروش می‌رسد.

لطفی با بیان اینکه تولید تابلو فرش برای مددجویان چندان توجیهه اقتصادی ندارد و به همین علت در زمینه تابلو فرش فعالیت ندارند، یادآور شد: از ابتدای سال با آموزش های انجام شده در مرکز فنی‌وحرفه ای در رشته فرش بافی برای ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در این رشته اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به هر یک از مددجویان رشته فرش بافی شهرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در روستاهایی مختلفی چون کمک، قره بلاغ و چنارسفلی برای مددجویان کمیته امداد کلاس‌های آموزشی قالی بافی برگزار شد که امسال این کلاس های آموزشی در شهر در مرکز فنی‌وحرفه ای اسدآباد در حال برگزاری است.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه از مددجویان شرکت کننده در کلاس های آموزشی قالی بافی برخی از طریق اتحادیه فرش بافان‌شهرستان بیمه هستند و بیمه برخی را نیز کمیته امداد واریز می‌کند، خاطرنشان کرد: مددجویانی هم که بیمه نیستند اسامی آنها برای بحث بیمه به استان ارسال شده است.

وی از حضور و شرکت ۱۷۰ نفر از بانوان مددجویان کمیته امداد اسدآباد در کلاس های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای از ابتدای سال تاکنون خبر داد و مطرح کرد: در حال حاضر هر رشته‌ای که موجب مهارت آموزی و اشتغال برای مددجویان کمیته امداد باشد، کلاس‌های آموزشی آن برای مددجویان شهرستان در حال برگزاری است.

لطفی خیاطی، کامپیوتر، آرایشگری، کشت زعفران و قارچ و حسابداری را از جمله این کلاس‌های آموزشی دانست و تصریح کرد: علاوه بر این دو آموزشگاه آزاد هم در رشته‌های مختلف برای مددجویان علاقمند در سطح شهرستان فعال است.

وی از اشتغالزایی برای ۷۲ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان از ابتدای سال تاکنون از طریق کلاس‌های آموزشی فنی‌حرفه‌ای خبر داد و گفت: از این تعداد اشتغال ایجاد شده برای مددجویان ۴۰ نفر در رشته قالی بافی، ۲۰ نفر خیاطی و ۱۲ نفر رشته آرایشگری بوده که با حضور در کلاس های آموزشی ضمن آموزش در رشته مورد علاقه خود توانسته‌اند برای خود در رشته آموزش داده شده به آنها اشتغال ایجاد کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسدآباد اظهار کرد: کمیته امداد برای اشتغال این تعداد مددجویان به قالی بافان ۱۵ میلیون و به سایر رشته‌های خیاطی و آرایشگری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده ضمن اینکه شرط پرداخت تسهیلات به آنها فعال و به روز بودن طرح و پیشرفت طرح بوده است.

کد خبر: 54008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =