جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در اداره کار بوشهر برگزار شد

جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در این جلسه دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، پس از ارائه گزارش اهم اقدامات صورت گرفته از سوی این کمیته، در خصوص اهمیت کنترل و نظارت در سلامت اداری پرداخت و گفت: سلامت اداری به عنوان یکی از مهمترین مباحث زیربنایی اخلاقی ؛ کلیدی‌ترین مولفه آن نظارت و کنترل اداری است. شواهدی چون عدم تحقق اهداف سازمانی و یا نارضایتی ارباب رجوع، نشان می‌دهد رگه‌هایی از ناسلامتی اداری در برخی از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.
هاشمی ادامه داد: نظارت و کنترل واقعی زمانی اتفاق می افتد که هیچ فردی قادر نباشد تخلفی مرتکب شود. سیستم اداری باید به گونه ای طراحی شود که اگر تخلفی در بخشی به وجود آمد عامل هشدار دهنده‌ای نیز برای آن وجود داشته باشد.
سید مهدی هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تأکیدکرد: سلامت اداری یکی از ضروریات رسیدن به پیشرفت پایدار است و ما برای رسیدن به این مهم باید اقدامات و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم تا با درنظرگرفتن علل ریشه ای شکل‌گیری فساد درهمه سطوح، راهکارهای مناسبی برای رفع آن پیشنهاد شود»
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید اقدامات عاجلی در حوزه ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم صورت بگیرد و همه اعضا کمیته باید در راستای ارائه راهکارهای اجرایی جهت افزایش تکریم ارباب رجوع به معنی افزایش رضایت مردم تلاش کنند.

کد خبر: 54022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =