تعهد ایجاد 34 هزار شغل تا پایان سال جاری

در سومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، استاندار کردستان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد استانی با حضور در کارخانه لاستیک بارز، ضمن بازدید از خط تولید، مشکلات این کارخانه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در این بازدید، به تعهد استان برای ایجاد حدود ۳۴ هزار شغل در سال جاری اشاره کرد و افزود: تا پایان شهریورماه ۲۲هزار و ۱۱۰ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که معادل ۶۴ درصد اشتغال تعهد شده است.

استاندار کردستان از شرکت بارز به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدی و واحد صنعتی در استان نام برد که با بنیان ها و ظرفیت های مناسب پایه ریزی شده و از برکات سفر مقام معظم رهبری به کردستان محسوب می شود.

وی افزود: کارخانه لاستیک بارز از داشته های ارزشمند کردستان است که باید برای توسعه ی آن تلاش کرده و با حل مشکلات، فاز توسعه ای آن را نیز دنبال کنیم.

فرزاد پیشکاری مدیرکل کار کردستان نیز در این بازدید ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، از کارگران به عنوان ستون های اقتصادی کشور نام برد و گفت: کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام بوده و در دوره های مختلف چرخ های تولید و صنعت کشور را به حرکت درآورده اند.

مدیرکل کار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل هشتم قانون کار، توجه به مسائل فرهنگی، ورزشی، رفاهی و بهداشتی کارگران را از مهمترین اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند و گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری حوزه امور اجتماعی اداره کل کار کردستان با کارخانه لاستیک بارز، خانه بهداشت کارگری این واحد تولیدی با بهترین امکانات راه اندازی و مورد استفاده کارگران قرار گرفته است.

وی توجه به بحث ورزش کارگری را مهم خواند و گفت: سلامت جسمی کارگران همواره موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود راندمان تولید خواهد شد.

پیشکاری با اشاره به بازدید وزیر کار از مجموعه لاستیک بارز، اظهار داشت: مقام عالی وزارت کار بعد از بازدید از این کارخانه، ضمن تاکید بر حل مشکلات این واحد تولیدی، اداره کل کار کردستان را موظف بر رفع مشکلات این کارخانه کرده است.

مدیرکل کار کردستان خواستار رفع بعضی از محدودیت ها در ورود بازرسان کار به این واحد تولیدی شد و از مدیران کارخانه خواست ضمن همکاری با بازرسان کار، در استخدام های خود نیز از تجربیات و امکانات اداره کل کار کردستان استفاده نمایند.

پیشکاری در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت کار و استاندار کردستان مشکلات این واحد تولیدی هر چه سریعتر حل و فصل شود.

کد خبر: 54024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =