اجرای طرح بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:طرح بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر با حضور 10 تیم بازرسی امروز در مناطق مختلف شهری تهران صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین ؛ علی حسین رعیتی فرد صبح امروز (چهارشنبه) در جریان اجرای مانور طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر اظهار داشت : به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی با همکاری بازرسان کار طبق ماده 85 قانون کار ، صیانت از قانون کار و سرمایه های حوزه کار کشور را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد:طرح ضربتی بازرسی از کارگاه های پرخطر در قالب این بازرسی ها با همکاری واحدهای ایمنی کارگاه ها صورت می گیرد.

وی همچنین افزود :روزانه بر اساس آمار حدود 2 نفر در جریان حوادث ناشی از کار در کشور فوت می کنند و بخشی از این حوادث نیز منجر به آسیب های جسمی به کارگران می شود.

معاون وزیر کار بیان کرد : وظیفه خطیر هشدار دهندگی در جلوگیری از حوادث کار بر عهده بازرسان کار است و امروز در تلاش برای ارتقا ایمنی و صیانت از منابع مادی و انسانی حوزه کار هستیم.

رعیتی فرد گفت :باید شعار ایمنی قبل از کار را به فراموشی بسپاریم و ایمنی در قبل، حین و بعد از کار را در دستور کار داشته باشیم.

وی اضافه کرد :بازرسان کار با تمامی زحمات صورت گرفته در این حوزه مشکلاتی دارندکه امیدواریم با حمایت آنها مسائل مرتبط را برطرف کنیم.

وی بیان داشت :سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها با همکاری با بازرسان کار نسبت به اجرای قوانین کار همت داشته باشند.

معاون وزیر کار عنوان کرد : 48 درصد فوتی های کشور در حوزه حوادث ناشی از کار در قالب فعالیت های ساختمانی رخ داده که امیدواریم با بازرسی های کار این درصد را کاهش دهیم.

بر اساس این گزارش ، در این طرح 10 تیم بازرسی از کارگاه های ساختمانی در مناطق مختلف شهر تهران بازرسی‌ ، ارزیابی ایمنی و حسن اجرای دیگر موارد قانون کار را اجرا خواهند کرد.

کد خبر: 54034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =