انجام 400 هزار بازرسی کارگاهی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از پروژه های ساختمانی در تهران گفت: در کشور با وجود حدود 800 بازرس کار بیش از 400 هزار بازرسی از کارگاه های فعال صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، علی حسین رعیتی فرد در بازدید امروز (چهارشنبه) تعدادی پروژه های ساختمانی در مناطق مختلف تهران و تاکید بر رعایت موارد ایمنی محیط کار در این کارگاه ها گفت : ضریب حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی نسبت به دیگر کارگاه ها بسیار بالاتر است و به همین دلیل بازرسی های این طرح ضربتی با تمرکز بر این کارگاه ها صورت گرفته است.

وی بیان داشت: سالانه 720 نفر فوتی حوادث ناشی از کار در کشور رخ داده که 38 درصد این آمار به کارگاه های ساختمانی مربوط می شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون تصریح کرد : آسیب های ناشی از کار مشکلات بسیاری برای افراد، کارگاه ها و خانواده های کارگران ایجاد می کند.

وی اضافه کرد : ارتقا ایمنی و صیانت از نیروی کار به دنبال عضویت ایران در مقاوله نامه های جهانی ایمنی کار در دستور برنامه ریزی وزارت کار قرار گرفته است.

رعیتی فرد عنوان کرد : به مناسبت روز ملی ایمنی آتش نشانی کارگاه‌های پرخطر را در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی و صیانت از نیروی کار در دستور کار داریم.

وی بیان داشت : سالانه در جهان بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در جهان در جریان حوادث ناشی از کار فوت می کنند.

معاون وزیر تعاون ادامه داد : در حوزه آموزش و ارتقای فرهنگ ایمنی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات فراوانی صورت گرفته است.

وی افزود : در کشور ما حوادث ناشی از کار در گارگاه های ساختمانی بسیار بیشتر از دیگر کارگاه ها است و به صورت تقریبی حدود 49 درصد فوتی های ناشی از کار در کشور به کارگاه های ساختمانی مربوط می شوند.

رعیتی فرد ادامه داد: در راستای ایمنی کار ضعف قوانین و مقررات وجود نداشته و باید در این زمینه فرهنگ ایمنی کار را مورد تمرکز قرار دهیم.

معاون وزیر کار گفت: در کشور با وجود حدود 800 بازرس کار بیش از 400 هزار بازرسی کار از کارگاه های فعال صورت می گیرد.

به گفته وی، تلاش داریم که برای صیانت از نیروی کار اغماض در بازرسی ها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل پروژه ساختمانی لکسون همچنین در جریان این بازدید تشریح کاملی از اجرای این پروژه بزرگ ساختمانی و رعایت موارد مرتبط با قانون کار و مسائل ایمنی را ارائه داد.

کد خبر: 54036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =