طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر در استان البرز برگزار شد

به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر در استان البرز با حضور مدیرکل و معاون روابط کار و کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سراسر استان برگزار شد.

بازرسان کار ادارات و مدیرکل و معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز، صبح امروز چهارشنبه ششم مهرماه از پروژه های ساختمانی و سازه های کارگاهی در سطح استان، به منظور بررسی اجرای الزامات ایمنی در کارگاه های پرخطر بازدید کردند.
در این برنامه که در قالب طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر در استان البرز برگزار شد و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز بازرسان کار این اداره کل را همراهی کرد .

عبدالله دارایی در بازدید از پروژه کارگاهی همراه اول در شهر کرج خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۹۵ قانون کار نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان است و بازرسان کار این اداره کل در این طرح ااجرای این الزامات فنی و بهداشتی در کارگاه های ساختمانی و سازه های کارگاهی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وی در ادامه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و محیط های کارگری و کاری گفت: همکاران عزیز من و بازرسان کار باید در محیط های کارگری با توجه به آیین نامه های جدید تدوینی برای نظارت بر ایمنی کار و پیشگیری از حوادث ناشی از آن نهایت دقت در اجرای موضوع ماده ۸۵ قانون کار و پیمانکاران را ملاک عمل قرار دهند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت نیروی کار در کارگاه ها و ایجاد محیط های امن کاری افزود : از پیمانکاران و فعالان صنایع تولیدی و صنعتی می خواهم توجه و دقت کافی در نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار و افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی خود و کارکنان خود را در نظر داشته باشند. ریسک‌های ناشی از کار را ارزیابی و نسبت به شناسایی خطرات احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی کنند.
گفتنی است، در کارگاههای بالای ۲۵ نفر کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت کار به عنوان بازوان اجرایی ناظر درون کارگاه ها مسئولیت بازرسی را برعهده دارند.

کد خبر: 54041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =