افتخارآفرینی ناشنوایان در اردبیل مایه غرور است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: افتخارآفرینی جامعه ناشنوایان در عرصه‌های مختلف در استان اردبیل مایه غرور است.

رضوان باقلاچی امروز در مراسم روز جهانی ناشنوایان گفت: هر چند ناشنوایان به دلایل متعدد از یک عضو بی‌بهره هستند اما همت و غیرت آنها در بروز و ظهور استعدادهای مختلف جای تحسین داشته و حتی تلاش آنها گاه از یک انسان شنوا نیز بالاتر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از حمایت بهزیستی، انجمن‌ها و کانون‌های شکل گرفته در این استان برای ارائه خدمات به جامعه ناشنوایان می گوید: این خدمات باید به شکل مستمر و همراه با احترام و تکریم به این جامعه شریف ارائه شود.

به گفته او، استانداری مجوز فعالیت کانون ناشنوایان اردبیل را برای اولین بار صادر کرده و انتظار می‌رود در قالب این کانون با شناسایی دقیق نیازمندی جامعه ناشنوایان، خدمات مطلوب به آنها ارائه شود.

باقلاچی می گوید: در عرصه ورزشی ناشنوایان استان اردبیل همواره در میادین جهانی، المپیک و بین‌المللی سکوهای برتر را از این استان به دست آوردند که این افتخارات اسباب غرور هر ایرانی است.

او ضرورت توسعه برنامه‌های توانبخشی، توانمندسازی و اجرای مناسب طرح غربالگری شنوایی را یادآور شد و گفت: اقدام پیشگیرانه در این حوزه مانع از تولد و رشد فرزندان ناشنوا شده و در حقیقت از بروز این عارضه ناگوار جلوگیری می‌کند.

کد خبر: 54064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =