امور ایثارگران در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی پیگیری می‌شود

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور ایثارگران گفت: باید اطلاعات دقیق و به روزی از ایثارگران داشته باشیم تا در حوزه‌های تقسیم‌بندی شده در بخش فرهنگی و آموزشی، امور مربوط به ایثارگران سازمان به خوبی پیگیری و اجرایی شود.

مهدی باقری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به داشتن برنامه‌های جدی در حوزه فرهنگی با اجرای طرح دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و در حوزه آموزش با بهره بردن از تجربیات اساتید باتجربه و ارائه آموزش به دیگر افراد، اظهار داشت: در حوزه آموزش برنامه‌ای ویژه برای توانمندسازی ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی تدوین شده است.

وی بیان داشت: اداره کل امور ایثارگران برای ایجاد بانک اطلاعات ایثارگران به عنوان اساسی‌ترین و مهمترین پایه و اساس فعالیت‌های مرتبط با ایثارگران اقدامات جدی انجام داده تا با استفاده از داده‌های آماری دقیق برنامه‌های مختلف در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی به ایثارگران ارائه شود.

باقری ادامه داد: با برنامه‌ریزی در حوزه آموزش قرار است با استفاده از تجربیات ایثارگران در رده‌های بالاتر مدیریتی یا اجرایی، افراد بازنشسته و یا افراد شاغل در بخش‌ها و رده‌های مختلف، به افراد شاغل در رده‌های پایین‌تر آموزش ویژه توانمندسازی در عرصه‌های مختلف این سازمان ارائه شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور برای آموزش دوره‌های توانمندسازی، همکاران با رده‌های بالاتر و دارای تحصیلات عالیه به صورت استاد جذب شده و طی دوره‌های آموزشی برای همکاران با سابقه پایین تر، تجربیات خود را برای دیگر ایثارگران ارائه خواهند کرد.

تدوین برنامه‌های آموزشی برای ایثارگران
وی با بیان اینکه اکنون در مرحله تدوین این برنامه آموزشی هستیم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی اولیه برای جذب اساتید انجام شده تا از تجربیات این افراد دارای تجربه در بخش‌های مختلف سازمانی به خوبی استفاده شود.

باقری بیان داشت: به عنوان نمونه در حوزه درمان، زمان بازنشستگی به یک پزشک مجوز موردی برای ادامه کار درمانی داده می‌شود که در امور ایثارگران نیز برای افراد بازنشسته دنبال مجوز موردی بوده تا این فرد بازنشسته به همکاران مستعد برای رشد در عرصه فعالیت، انتقال تجربه و سابقه کاری داشته باشد.

وی معتقد است: این اقدام موجب سریع‌تر شدن روند طی کردن مسیر در عرصه کاری فرد شده چرا که تجربیات فرد بازنشسته پس از سال‌ها در عرصه مدیریتی و اجرایی به بهترین شیوه به افراد نیازمند آموزش ارائه می‌شود.

اجرای طرح آموزشی به صورت پایلوت در یکی از استانها

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور ایثارگران گفت: با توجه به اینکه اقدامات جدی در سطح‌بندی حوزه بیمه‌ای و درمانی این اقدام انجام شده و پس از گرفتن مجوز جذب این اساتید و تدوین نحوه انتخاب همکاران، طرح به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

باقری اظهار داشت: برای اجرای این دوره آموزشی ابتدا به صورت پایلوت در یکی از استان‌های کشور اجرا و سپس به صورت کشوری اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: البته خود افراد باتجربه نیز حق انتخاب افراد در میان جامعه ایثارگری شاغل در سازمان تأمین اجتماعی را داشته تا زمینه رشد آنان هم فراهم شود.

به گفته وی، این دوره‌های آموزشی به صورت برخط و آنلاین برگزار شده تا افراد در دورترین شعبه یا مراکز تأمین اجتماعی نیز از این دوره‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ملاک اصلی امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی برای برگزاری این دوره‌های آموزش خود ایثارگران هستند، گفت: با اجرای این طرح علاوه بر اثرات خوب آن در آینده، باعث افزایش راندمان و بازدهی نیروی فعال در عرصه کاری در این سازمان بیمه‌ای خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی از میان ۱۸ صندوق بیمه‌ای به عنوان بزرگترین سازمان به ۵۳ درصد افراد جامعه در حدود ۴۵ میلیون نفر را در قالب ۱۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر به عنوان بیمه شده اصلی و حدود چهار میلیون مستمری بگیر خدمات هجده‌گانه ارائه می‌دهد.

اما در این میان که نیمی از جمعیت ایران از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند، براساس آمارهای موجود، بیش از ۲۰ درصد کارکنان این سازمان را جامعه ایثارگران تشکیل داده که در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۳۱۱ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس، ۶۰ شهید دفاع مقدس، ۲ شهید مدافع حرم و هشت شهید مدافع سلامت محسوب می‌شوند.

در این راستا اداره‌کل امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی اواخر فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به کارکنان ایثارگر این سازمان و همچنین ایثارگران بازنشسته‌ خدمات‌گیرنده از این تأمین اجتماعی تأسیس شد.

با آغاز به کار اداره کل امور ایثارگران، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفته تا با بهبود خدمت‌رسانی به این بخش از جامعه، افزایش رضایتمندی آنان از سازمان تأمین‌اجتماعی مشاهده شود.

کد خبر: 54087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =