تامین‌اجتماعی پناهگاه کارگران در حوزه درمان است

مدیردرمان تامین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رایگان بودن خدمات تامین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم، تصریح کرد: این نحوه خدمت‌رسانی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی و تورم، به منزله پناهگاه کارگران در دسترسی به درمان‌های مورد نیاز آن‌ها به شمار می‌رود.

دکتر یونس محمودیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه تامین‌اجتماعی در سه شهرستان این استان دارای مراکز ملکی درمانی است، افزود: در مجموع، چهار مرکز ملکی شامل یک بیمارستان 66 تختخوابی، دو پلی‌کلینیک و یک درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های یاسوج، گچساران و دهدشت خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: حدود 320 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند که 43 درصد جمعیت را شامل می‌شود.

مدیردرمان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ ضریب نفوذ بیمه تامین‌اجتماعی در شهرستان‌های مختلف، درصدهای متفاوتی دارد که بیشترین ضریب در شهرستان گچساران به میزان 64 درصد است. زیرا این شهر به دلیل نفت‌خیز بودن به عنوان یک شهر کارگری شناخته می‌شود.

محمودیان درخصوص جایگاه تامین‌اجتماعی در تامین خدمات درمانی بیمه‌شدگان کشور، تصریح کرد: نقش تامین‌اجتماعی در پاسخگویی به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود، بسیار چشمگیر است؛ به گونه‌ای که در زمینه ارائه خدمات، پس از وزارت بهداشت در جایگاه دوم نظام سلامت قرار دارد و از منظر خرید خدمت نیز در مرتبه نخست واقع شده است.

وی افزود: تامین‌اجتماعی درحالی خدمات درمانی بیمه‌شدگان را ارائه می‌کند که صفر تا 100 این خدمات در مراکز ملکی رایگان است و این نحوه خدمت‌رسانی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی و تورم به منزله پناهنگاه کارگران در حوزه درمان به شمار می‌رود.

مدیر درمان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح سطح‌بندی خدمات درمانی تامین‌اجتماعی، اظهار کرد: براساس این طرح، احداث درمانگاه در یک شهر منوط بر وجود جمعیت 20 هزار نفری است؛ اما به نظر می‌رسد اجرای این طرح در سطح کشور نباید به طور یکسان انجام شود.

محمودیان گفت: در حال حاضر شهرستانی داریم که 12 هزار نفر جمعیت بیمه شده دارد؛ اما به دلیل سطح‌بندی امکان احداث درمانگاه برای مردم این شهرستان وجود ندارد. برای تغییر طرح سطح‌بندی، پی‌گیری‌های لازم را به عمل آورده‌ایم و با مشارکت مدیران منطقه موضوع در معاونت درمان سازمان مطرح و درخواست آن به هیات‌مدیره ارسال شده است که در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد.

آمار خدمات درمانی

وی با اشاره به آمار ارائه خدمات درمانی این مدیریت، ادامه داد: شیوع کرونا، آمار ارائه خدمات را دستخوش تغییرات بسیاری کرد؛ اما با فروکش کردن بحران، مراکز درمانی فعالیت عادی خود را آغاز کرده‌اند. در این مدیریت در سال 1400 ماهیانه 290 هزار نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شده‌اند که این خدمات شامل ویزیت، خدمات دارویی، آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی، تست ورزش، CT اسکن، خدمات تزریقی و ... می‌شود.

مدیردرمان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش درمان بستری نیز در سال 1400 تعداد 207 هزار نفر از خدمات بستری برخوردار شده‌اند که این میزان به طور ماهیانه 17 هزار و 250 بیمار را شامل می‌شود.

کد خبر: 54158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =