کرامت رضوی طرحی برای حمایت و تکریم از بازنشستگان

سازمان تأمین اجتماعی با داشتن بیش از ۶۰ درصد مجموع بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور با آمار حدود چهار میلیون نفر، برای صیانت و تکریم از این گروهها اقدامات عملیاتی و کاربردی همچون طرح کرامت رضوی را در برنامه کاری خود داشته تا از این طریق ضمن ارج نهادن به جایگاه بازنشستگان، خدماتی در راستای رضایتمندی آنها ارائه دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، در راستای صیانت و تکریم بازنشستگان و مستمری‌بگیران طرح‌های مهمی همچون افزایش سقف تسهیلات مالی، ارائه خدمات رایگان به افراد بالای۶۵ سال بازنشسته و مستمری بگیر به صورت رایگان، اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام رایگان این قشر به مشهد مقدس به عنوان برنامه‌های مهم و اولویت‌دار سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود.

در این راستا طرح کرامت رضوی از حدود سال ۹۴ به همت دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارج نهادن به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران زمینه اجرایی پیدا کرد اما از زمان شیوع ویروس کرونا به مدت ۲ سال این طرح متوقف شد و دیگر امکان اعزان بازنشستگان به مشهد مقدس فراهم نشد.

اما در دوره مدیریت جدید و در دولت سیزدهم دوباره زمینه اعزام بازنشستگان و مستمری بگیران به مشهد مقدس از ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در قالب گروههای ۱۵۰ نفره به صورت جدی پیگیری شد و بنا به گفته مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در این دوره قرار است بیش از ۱۰۰ هزار نفر به این سفر زیارتی اعزام شوند.

اگرچه این طرح از زمان دکتر سیدتقی نوربخش آغاز شد و ارج نهادن به مقام بازنشستگان و مستمری بگیران در دستور کار آن دوره بود اما کرونا در بیش از ۲ سال گذشته فرصت این سفر زیارتی را از این اقشار هم گرفت که در دوره مدیریتی جدید دوباره در دستور کار سازمان قرار گرفته تا ضمن رضایتمندی بازنشستگان، اقدامی در خور و شایسته این گروه از جامعه هدف تأمین اجتماعی برای زیارت امام رضا (ع) جهت رضایت این گروه انجام شود.

سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح کرامت و احیای سفر بازنشستگان به مشهد مقدس برنامه‌های عملیاتی را اجرایی کرد تا بازنشستگانی که تاکنون به مشهد مقدس سفری نداشته‌اند در این دوره توفیق زیارت امام هشتم در این شهر زیارتی را داشته باشند.

اکنون طرح کرامت رضوی به عنوان یک طرح خوب با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ رفاه و گردشگری سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است تا بازنشستگان با حمایت ویژه مدیریت جدید و برنامه‌ریزی درست در طول سال‌های اخیر همچنان از این سفر معنوی و زیارتی بهره‌مند شوند.

با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان تأمین اجتماعی، در زمان اجرای طرح؛ ابتدا ظرفیت گروه‌های ۱۲۰ نفر در قالب طرح کرامت رضوی پیش بینی شده بوده اما اکنون در قالب گروه‌های ۱۵۰ نفره اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سفر معنوی و زیارتی مشهد مقدس انجام می‌شود.

با توجه به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی و شرکت رفاه و گردشگری سازمان (هگتا)، اولین گروه بازنشستگان با اجرای مراسمی ویژه با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل هگتا، معاونان و مدیران سازمان در قالب طرح کرامت رضوی روز ۱۱ تیر ۱۴۰۱ به تعداد ۱۲۰ نفر با قطار رجا از تهران به مشهد مقدس اعزام شدند.

اکنون نیز گروه‌های مشتاق زیارت امام رضا (ع) در میان بازنشستگان و مستمری بگیران در قالب دو گروه در هفته به این سفر معنوی اعزام می‌شوند تا زمینه اعزام اغلب این عزیزان به این سفر در قالب طرح کرامت رضوی فراهم شود.

تدارک سفرهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان و مستمری بگیران

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز درباره گفت: برای این بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان سفرهای زیارتی و سیاحتی تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: دو سال بود که سفر زیارتی کرامت رضوی به دلیل کرونا تعطیل شده بود که این سفرها را دوباره آغاز کردیم و هدف‌گذاری امسال، اعزام حدود ۱۰۰ هزار نفر است تا این عزیزان از فرصت معنوی این زیارت برای تجدید روحیه و افزایش نشاط و شادابی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی خدمت به بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تأمین‌اجتماعی و خانواده آنان را مهم‌ترین مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان استفاده می‌کنیم و اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی این است که در کنار پرداخت مستمری ماهیانه به بازنشستگان که مهمترین وظیفه این سازمان است، خدمات متنوع دیگری نیز برای بهبود زندگی اجتماعی بازنشستگان عزیز ارائه دهد.

موسوی ادامه داد: اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی، برگزاری مسابقات ورزشی و دیگراقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به بازنشستگان با هدف ایجاد نشاط و شادابی برای این عزیزان انجام می‌شود و امیدواریم با مجموعه اقداماتی که انجام می‌شود موجبات رضایتمندی بازنشستگان عزیز را فراهم کنیم و دعای خیر آنان پشتوانه سازمان تأمین‌اجتماعی برای خدمت به جامعه بزرگ تحت پوشش این سازمان باشد.

اعزام ۱۰۰ هزار نفر به سفر زیارتی مشهد مقدس

احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به آغاز مجدد طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از اوایل تیر ماه اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به زیارت امام رضا (ع) در قالب طرح «کرامت رضوی» آغاز شده است.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این افراد به همراه همسرانشان به این سفر اعزام خواهند شد.

گسترش طرح کرامت رضوی با افزایش ظرفیت اقامتی

سیدعلیرضا حسینی مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تامین نیز به اجرای طرح کرامت رضوی ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی خبر اشاره کرده و گفت: سازمان تامین اجتماعی طرح کرامت رضوی را برای اعزام بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد در نظر گرفته است که بعد از ۲ سال وقفه بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق قطارهای مسافربری رجا و اسکان در هتل‌های هما به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: مرحله اولیه طرح کرامت رضوی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تا ۲۵ بهمن امسال ادامه دارد و امید است با افزایش ظرفیت اقامتی این طرح گسترش داده شود.

حسینی پیرامون طرح کرامت رضوی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی برای اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس در نظر گرفته است و بعد از ۲ سال وقفه از طریق قطارهای مسافربری رجا و اسکان در هتل های هما به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، بیش از ۶ هزار نفر شب اقامت را فراهم کرده و این طرح ادامه دارد.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون بیش از نیمی از جمعیت کشور را در قالب ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که حدود چهار میلیون نفر از آنها را بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان هستند.

کد خبر: 54164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =