تکریم و نگهداری از سالمندان در آموزه های دینی وجود دارد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: مسائل مربوط به سالمندی با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده باید دغدغه همه دستگاه‌های عضو این شورا باشد و با انسجامی که داخل این شورا ایجاد خواهد شد، از همه ظرفیت‌ها برای پوشش اهداف استفاده خواهیم کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ابوالفضل رفیعی در جلسه شورای سالمندان استان زنجان، اظهار کرد: در زندگی با محوریت خانواده بخش اعظمی از نیازهای سالمندان توسط خانواده تامین می‌شود که در حال حاضر نیز در بخشی از جامعه این فرهنگ وجود دارد. همچنین به لحاظ فرهنگی نیز آموزه‌های مختلف قرآنی داریم که اشاره می‌کند وجود سالمند یک برکت است.
رفیعی با بیان اینکه ما می‌خواهیم به عنوان اجزا در شورای سالمندان در کنار هم کار کنیم و باید جایگاه هر جز به درستی تدوین شود و خروجی مناسبی داشته باشیم، ادامه داد: بخش فرهنگی و درمانی ریشه موضوع است. همچنین باید در استان در حوزه سالمندان به مسائلی که فوریت دارند، همچون توسعه مراکز نگه‌داری نگاه ویژه‌ای داشته ‌باشیم تا امید به زندگی و شرایط روحی آن‌ها را بهتر کند و مراکزی که برای درمان و پیگیری نیازهای جسمی سالمندان است را نیز باید سازماندهی کنیم. همچنین از یک جلسه تا جلسه بعد باید کارهایی صورت گیرد و انجام شود.
این مسئول با بیان اینکه سالمندان وزنه‌هایی در نقطه به نقطه جامعه هستند و وجودشان مایه برکت است و باید تکریم شوند، همچنین بحث نگه‌داری و تکریم سالمند توسط فرزندان بارها در قرآن مطرح شده ‌است، تصریح کرد: یک بخش از کارها در حوزه سالمندان باید فرهنگی باشد و باید کمیته‌هایی تشکیل دهیم که کارهایی را برای تکریم سالمندی و تقویت آن بخش زندگی انجام شود.

کد خبر: 54234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =