سهم ۲۱ درصدی بخش تعاون از حمل و نقل بین شهری

«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری با ورود ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو جدید تا دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز مراسم امضای قرارداد فروش و تحویل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی «سورن» میان شرکت ایران خودرو و اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور برگزار شد.

مسکنی در این آئین گفت: امیدوارم با تلاش شرکت ایران خودرو تمامی این تعداد خودرو جدید حداکثر تا دهه فجر امسال به ناوگان بین شهری کشور در قالب اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور اضافه شود.

معاون امور تعاون با اعلام فعالیت بیش از ۲۰۰ تعاونی حمل و نقل مسافر بین شهری در کشور، سهم بخش تعاون را از حمل و نقل مسافر بین شهری کشور حدود ۲۱ درصد اعلام کرد.

معاون امور تعاون وزارت کار همچنین تاکسی‌داران را سفیران فرهنگی کشور دانست و گفت: در این معاونت نگاه حمایتی جدیدی برای قشر زحمتکش تاکسی داران درون شهری و بین شهری در حال برنامه ریزی است که اولین گام این مسیر امروز محقق شد.

واگذاری ۴۰هزار خودرو به اعضای تعاونی‌های حمل و نقل

«رحمت الله حاجی محمدعلی» مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری نیز در این آئین گفت: نوسازی و توسعه خوردوهای بین شهری از سال ۱۳۸۰ در کشور آغاز شده و تاکنون حدود ۴۰ هزار خودرو تولید شده شرکت ایرانخودرو به اعضاء تعاونی‌های حمل و نقل و سایر رانندگان واگذار شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودرو سواری کرایه کشور با داشتن سن بیش از ده سال فرسوده هستند، خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما کاهش میانگین سنی خودرو های بین شهری کشور به زیر ۵ سال است.

«زین الدین داداشی» نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز در این آئین گفت: از امروز شرکت ایران خودرو با ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه خودرو «سورن» در سایت تبریز با هدف نوسازی و بهبود ناوگان بین شهری کشور آغار به کار می کند.

وی افزود: با توقف تولید خودرو های سمند و پژو ۴۰۵، برای اولین بار خودرو «سورن» به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وارد می شود.

«حمیدرضا شهرکی» معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این آئین با تاکید بر حمایت از نوسازی وسایل نقلیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بین شهری گفت : راهبرد اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه کمی و کیفی حمل ونقل کشور است.

در این آئین از اولین خودرو سواری کرایه بین شهری «سورن» شرکت ایران خودرو رونمایی و به راننده آن تحویل داده شد.

کد خبر: 54252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =