برنامه‌های ایسا برای ارتقاء سیستم سلامت و مراقبت‌های طولانی مدت سازمان‌های تامین‌اجتماعی

اتحادیه بین‌المللی تامین‌اجتماعی (ISSA) در دوره‌ نشست سه‌ساله (۲۰۲۰-۲۰۲۲) خود برنامه‌هایی جهت ارتقاء سیستم سلامت و مراقبت‌های طولانی‌مدت در کشورهای عضو ارائه کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از اتحادیه بین‌المللی تامین‌اجتماعی، با ظهور همه‌گیری کرونا، مسئله سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در برنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله ایسا تبدیل به اولویتی مهمتر از قبل شده است. «کمیته فنی بهداشتی ایسا» (TC Health) در تلاش برای شناسایی سیاست‌های کلیدی و همپوشانی‌های مدیریتی در سیستم کلی تامین اجتماعی است تا تعامل‌پذیری و همکاری میان بخش‌های مختلف را ارتقاء دهد.

«کمیته فنی بهداشتی آیسا» قصد دارد تا با به اشتراک‌گذاری روش‌ها و استراتژی‌های مناسب به نیازهای در حال تغییر جمعیت سالخورده در جهان بپردازد. این کمیته برای بهبود انعطاف‌پذیری سیستم‌های تامین‌اجتماعی و سلامت در مواجهه با بحران‌ها و ضربات ناشی از سالخوردگی جمعیت، به برگزاری وبینارهای بین‌المللی اقدام کرده است. محوریت این وبینارها موضوعاتی همچون ساخت سیستم سلامت انعطافپذیرتر و بهبود سیستم‌های بیمه سلامت، پوشش و خدمات است.

علاوه بر این، این کمیته با مجموعه‌ای از مقالات به تجزیه و تحلیل موضوعات مرتبط همچون ایجاد سیستم‌های سلامت انعطاف‌پذیرتر و بهبود سیستم‌های بیمه سلامت، پوشش و کیفیت خدمات کمک نموده است. اعضای کمیته فنی در وبینارهای مختلف برنامه‌ها و تجربیات خود را در ارتباط با کمبودها و ضعف‌های پزشکی، طرح‌های خدمات مرتبط با بیماری‌ها، کشف تقلب در مراقبت‌های بهداشتی از طریق فناوری‌های نوظهور و نقش امنیت اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی در حفاظت از محیط‌زیست ارائه می‌دهند.

کمیته فنی بهداشتی ایسا به چالش‌های عمده سلامتی و مراقبت طولانی از سالمندان و بررسی همپوشانی مسائل بین‌الملل و چالش‌های ملی با یکدیگر، در سه‌سالانه بعدی ایسا در دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۵ خواهد پرداخت. هدف اقدامات این کمیته اطمینان از حمایت بهداشتی کافی، مؤثر و مقرون به صرفه برای همه افراد تحت پوشش عنوان شده است.

کد خبر: 54256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =