برگزاری جشن هفته ملی سالمندان در سمنان

تکریم و توانمندسازی سالمندان جزء مهم ترین اولویت سازمان بهزیستی استان سمنان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جشن هفته ملی سالمندان به همت مرکز روزانه سالمندان مادر و با حضور مسعود جهانسیر مدیر بهزیستی شهرستان شاهرود، امام جمعه شاهرود، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، شهردار شاهرود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از سالمندان در شهرستان شاهرود برگزار شد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۰ میلادی قطعنامه نامگذاری اول اکتبر را به عنوان روز جهانی سالمندان به تصویب رساند، ادامه داد:هر ساله چنین روزی به منظور رسیدگی و درک فرصت ها و چالش های پیش روی سالمندان گرامی اشته می شود.

جهانسیر افزود: تقویت جایگاه سالمندان در تمامی ابعاد توسعه از جمله ارتقای مشارکت فعال آنان در حیات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یکی از روش های تضمین فراگیری آنان و کاهش نابرابری‌های اجتماعی است.

وی تکریم و توانمندسازی سالمندان را جزو اولویت های مهم سازمان بهزیستی دانسته و افزود:در شهرستان شاهرود یک مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه و یک مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی به سالمندان ارائه خدمت می کنند.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۴۵ سالمند خانم با حضور روزانه در مرکز سالمندان مادر فعالیت هایی از قبیل آموزش هنر و صنعت، سرگرمی های موسیقایی و تشکیل گروه سرود، بازی های انگیزشی، انجام ورزش های کششی و نرمشی، تشکیل گروه های مباحثه و گردش های دسته جمعی را انجام می دهند.

جهانسیر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۹ سالمند در مرکز سالمندان ثامن الائمه به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند تاکید کرد: نگهداری سالمندان و خانه محوری از رویکردهای مهم و اصلی سازمان بهزیستی است که در این طرح ماهانه سازمان بهزیستی هزینه ای را برای نگهداری سالمند به خانواده ها پرداخت می نماید.

مهندس احمدی شهردار شاهرود و دکتر شیبانی از سخنرانان این مراسم نیز بر طراحی محیطی امن و سالم برای سالمندان و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی برای این قشر از جامعه تاکید کردند.

کد خبر: 54274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =