بررسی طرح استفساریه فوق‌العاده جذب مناطق جنگی با قید دو فوریت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۱۰ قانون برنامه ششم موافقت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای دو فوریت طرح استفساریه ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه، با ۱۷۵ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه با این تقاضا موافقت کردند.

عبدالرضا مصری در دفاع از تقاضای دوفوریت طرح مذکور، توضیح داد: اخیرا دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرده و ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم را لغو کرده است، این در حالی است که تفسیر قانون طبق قانون اساسی با مجلس شورای اسلامی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده هایی برای مناطق کمتر توسعه یافته، بدی هوا، سختی کار مشاغل تخصصی و مناطق جنگی در نظر گرفته شد، همچنین بیان شد که اگر کسی همزمان در منطقه کمتر توسعه یافته که دارای هوای بد است و جزو مناطق جنگی محسوب می شود فقط از یک فوق العاده تا سقف ۲۵ درصد بهره مند شود.

وی گفت: اما در قانون برنامه ششم به منظور جبران عقب ماندگی مناطق جنگی تاکید شد فوق العاده جذب این مناطق پرداخت شود، اما با حکم دادگاه قانون برنامه لغو شده است، در شرایطی که مراکز متعددی برای تصویب قانون داریم شاهد مراکزی برای لغو آن هم هستیم.

مصری تاکید کرد: با حذف فوق العاده جذب مناطق جنگی حقوق نیروهای مسلح، معلمین، کارکنان، پرستاران و … را مشمول می شود، در شرایطی که به جای آنکه حقوق مردم را افزایش دهیم با رأی دیوان عدالت اداری حکم کاهش حقوق را صادر می کنند باید بگویم اگر این حکم دیوان انجام و تبعاتی داشته باشد و خون از دماغ کسی بیاید باید فرد صادر کننده این حکم را به عنوان مفسد اعلام و با آن برخورد کرد. مجلس باید از مصوبه خود صیانت کند.

کد خبر: 54326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =