تاثیر بازگشت کارگران به کارخانه‌ها و احیای بنگاه‌ها

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از اقدام دولت در احیای کارخانه‌های راکد و بازگشت کارگران به کارخانه‌ها استقبال و حمایت کرد و گفت: انتظار داریم به‌جای احداث کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی جدید، کارخانه‌های راکد و نیمه تعطیل مورد حمایت قرار بگیرند و به چرخه فعالیت برگردند زیرا رونق بازار کار و اشتغال و تولید داخلی در گروی احیای کارخانه‌های تعطیل و بهبود وضع معیشت کارگران است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، آیت اسدی درباره احیای کارخانه‌های راکد و تاثیر آن بر تولید و اشتغال اظهار کرد: بیش از دو دهه است که خصوصی‌سازی در حال پیاده‌سازی است و شرکت‌هایی در این راستا واگذار شده‌اند اما به دلایل مختلف بحران‌هایی را برای جامعه کارگری و کار و تولید کشور ایجاد کرده‌اند، به نحوی که در سال‌های اخیر برای ساماندهی این موضوع و حل و فصل مشکلات کارگری اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به آنکه راکد بودن بنگاه‌ها و تعطیلی کارخانه‌ها آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به جامعه کارگری و کشور وارد می‌کند، از احیای مجدد کارخانه‌ها و بازگشت کارگران استقبال و حمایت می‌کنیم و انتظار داریم به‌جای احداث کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی جدید، بنگاه‌های راکد و نیمه تعطیل حمایت شوند و به چرخه فعالیت بازگرداند چراکه رونق بازار اشتغال و تولید داخلی در گروی احیای کارخانه‌های تعطیل شده و بهبود وضع معیشت کارگران است.

به گفته عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در حال حاضر بسیاری از شهرک‌های صنعتی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، در حالی که می‌توان آن‌ها را حمایت و احیا کرد و یا تغییر کاربری داد و به شرکت‌های دیگر واگذار کرد.

اسدی از شهرک صنعتی البرز قزوین نام برد و گفت: در حال حاضر در این شهرک صنعتی همه چیز از آب و برق تا امکانات مهیاست و می‌توان از ظرفیت آن به نحو شایسته استفاده کرد. در قزوین شرکت‌هایی که نتوانستند احیا شوند، توسط یک شرکت خودروسازی خریداری و تا سه برابر قبل کارگر به خدمت گرفته و مشغول کار شده‌اند.

وی در پایان تشکیل کارگروهی از دولت، کارفرمایان، کارگران، ‌ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به منظور بازگرداندن بنگاهای راکد به چرخه تولید پیشنهاد کرد و گفت: اکنون که دولت حمایت از تولید داخلی را با جدیت در دستور کار قرار داده، فرصت مناسبی است که با همت و تلاش همه مسئولان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی و دولتی و سرمایه‌گذاران و با بهره‌گیری از تجارب جامعه کارگری، کارخانه‌ها و بنگاه‌های راکد و تعطیل و نیمه فعال مجددا احیا شوند و به عرصه تولید و فعالیت برگردند.

کد خبر: 54387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =