پاسداشت حافظان امنیت غذایی جهان

۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) از طرف سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی زنان روستایی نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. تمرکز این روز بر ارتقاء کیفیت زندگی زنان و برجسته کردن نقش مهم زنان در مناطق روستایی است. این روز همچنین فرصتی برای افزایش آگاهی در مورد چالش‌های پیش‌روی زنان روستایی است و نقش آنان را در تولیدات کشاورزی برجسته می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین عنوان روز جهانی زنان روستایی ۲۰۲۲ «زنان روستا، تهیه‌کنندگان غذای سالم»، نقش اساسی زنان و دختران روستایی را در سیستم‌ غذایی جهان برجسته می‌کند. سهم نیروی کار زنان در کشاورزی و سایر زمینه‌های مرتبط، ستون فقرات اقتصاد کشورهای مختلف است. بر اساس گزارش سازمان ملل، تقریباً ۴۰ درصد از کل نیروی کار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را زنان تشکیل می‌دهند، زنانی که اغلب در مناطق روستایی ساکن هستند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد دادن فرصت‌های مشابه به زنان در تولید، می‌تواند تولیدات کشاورزی را در فقیرترین مناطق بین ۲.۵ تا ۴ درصد افزایش داده و تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه را ۱۲ تا ۱۷ درصد کاهش دهد.

اهمیت این روز در تلاش برای بازسازی پایین به بالای سیستم غذای جهانی با تمرکز بر زنان است. به همین شکل حمایت از معیشت زنان روستایی برای تولید و توزیع محصولات غذایی متنوع و سالم می‌تواند انعطاف‌پذیری، مهارت‌ها و قابلیت‌های رهبری در آنان را افزایش دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که مطابق آن ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی زنان روستایی به تصویب رسیده و این روز فرصتی را برای جلب توجه به مسائلی که زنان روستایی با آن مواجه هستند، و زمینه‌ای برای تجلیل از دستاوردها، کمک‌ها و نقش آنان در تولید را فراهم می‌کند.

کد خبر: 54417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =