بخش خدمات رکوددار تعداد شاغلین شد

مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران سهم ۵۰ و چهار دهم درصدی از اشتغال کشور مربوط به بخش خدمات است که حدود ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸۱ نفر در آن مشغول به کار هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران جمعیت شاغلین ۱۵ساله و بیشتر در این فصل ۲۳ میلیون و ۷۷۹ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۷۴ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی نشان می دهد که در تابستان ۱۴۰۱، بخش خدمات با ۵۰ و چهار دهم درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش های صنعت با ۳۳ و هشت دهم درصد و کشاورزی با ۱۵ و هشت دهم درصد قرار دارند.

طبق گزارش های آماری ارائه شده در کشور حدود ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸۱ نفر در بخش خدمات مشغول به کار هستند که از این تعداد ۹ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۲۴ نفر از مردان و دو میلیون و ۹۳ هزار و ۲۵۷ نفر از زنان خدمات ارائه می کنند.

بر این اساس ۴۴۰ هزار و ۹۶۵ نیروی جدید مرد و ۱۰۵ هزار و ۷۴۰ نفر نیروی جدید زن در بخش خدمات مشغول به کار شدند.

تعداد شاغلان در بخش صنعت هشت میلیون و ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر و تعداد شاغلین در بخش کشاورزی سه میلیون و ۷۶۳ هزار و ۴۴۹ نفر ثبت شده است.

ایجاد هزاران شغل با احیای ۳۵۷ طرح اقتصادی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در راستای احیای هزار طرح اقتصادی تاکنون ۳۵۷ طرح احیا شده است که حدود هفت هزار و۹۰۰ شغل در راستای این طرح ها ایجاد یا تثبیت شده اند.

نعمت الله رضایی در تشریح برنامه های صندوق در حوزه روستا گفت: صندوق اولویت خود را بر حمایت از طرح های خرد و کوچک و متوسط و معیشت محور گذاشته است. درهمین راستا از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری حدود ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مدنظر تخصیص داده ایم و حدود ۱۷۵ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت صندوق پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزا است، گفت: مقایسه دو دوره ۱۲ ماهه بیانگر این است در یک سال اول دولت سیزدهم حدود شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم، در حالی که این رقم در یک سال پایانی دولت قبل حدود دو هزار و ۱۹۰میلیارد تومان بوده است. همچنین در سال اول فعالیت دولت سیزدهم ۲۳ درصد منابع به طرح های غیراشتغالزا پرداخت شده است در شرایطی که این رقم در دوره قبل ۳۲ درصد بود.

رضایی درباره نهضت احیا گفت: از سال گذشته بحثی در راستای نهضت احیا با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در دستورکار داریم که براساس آن متعهد شدیم هزار طرح را در سال جاری احیا کنیم. تاکنون حدود ۳۵۷ طرح را احیا کرده ایم. ویژگی طرح های احیا این است که سرمایه گذاری از قبل انجام شده است اما طرح مدتی توقف داشته یا نیاز به یک توسعه دارد. حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به ۳۵۷ طرحی که مورد حمایت قرار گرفته تسهیلات پرداخت کرده ایم. تقریبا با ۲۳ درصد تسهیلات پرداختی، بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع به چرخه تولید بازگشته است. با احیای ۳۵۷ طرح اقتصادی حدود هفت هزار و ۹۰۰ اشتغال ایجاد یا تثبیت شده اند. با مقیاس این تعداد طرح تا پایان سال حدود ۲۰ هزار شغل احیا خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: تاکنون باید هزار میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این طرح به صندوق واریز می شد که تاکنون واریز نشده است و صندوق بدون این مبلغ از محل منابع خود اجرای طرح را آغاز کرده است.

کد خبر: 54419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =