تأمین‌اجتماعی بدون لحاظ سابقه بیمه‌ از بیمه‌شدگان ازکارافتاده حمایت می‌کند

 دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد که این سازمان از همه بیمه‌شدگانی که دچار حادثه ناشی از کار شوند، بدون لحاظ سابقه بیمه‌ حمایت می‌کند و مستمری ازکارافتادگی برای آنها برقرار می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی باید از اولین روز اشتغال به کار بیمه باشند و کارفرما مکلف است طبق ماده ۳۹ قانون تأمین‌اجتماعی نسبت به بیمه کارگران از اولین روز اشتغال آنان اقدام کند.

هر فرد پس از آغاز بیمه‌پردازی می‌تواند از سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات بیمه‌ای و درمانی را در چارچوب قوانین این سازمان مطالبه کند و اگر بیمه‌شده در روزهای اول اشتغال، دچار حادثه ناشی از کار شود؛ سازمان تأمین‌اجتماعی بدون لحاظ سابقه بیمه‌پردازی از بیمه‌شده حمایت می‌کند و مستمری ازکارافتادگی برای او برقرار می‌شود.

همچنین اگر حادثه ناشی از کار، منجر به فوت بیمه‌شده شود، بازماندگان وی بدون توجه به مدت زمان پرداخت حق بیمه از جانب بیمه‌شده، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته و مستمری دریافت می‌کنند.

بر اساس اعلام دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی از مجموع مستمری‌بگیران ازکارافتاده تحت پوشش این سازمان تا پایان سال گذشته (۱۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر)، یک هزار و ۷۰۳ نفر کمتر از یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌اند اما به دلیل ازکارافتادگی ناشی از حوادث کار، تحت پوشش حمایت‌های این سازمان قرار گرفته و مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

براساس گزارش‌های آماری این سازمان، یک هزار و ۱۵۲ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتاده تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، بین یک تا سه ماه و یک هزار و ۸۳۵ مستمری‌بگیر ازکارافتاده بین سه تا شش ماه و سه هزار و ۱۲۵ مستمری‌بگیر ازکارافتاده نیز بین شش ماه تا یک سال سابقه حق بیمه در زمان اشتغال داشته‌اند.

۱۱ هزار و ۸۴۹ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتاده تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در زمان اشتغال، بین یک تا سه سال سابقه حق بیمه داشته‌اند که به علت ازکارافتادگی ناشی از حوادث کار در زمره مستمری‌بگیران این سازمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.


کد خبر: 54435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =