برنامه‌های مرتضوی برای اشتغال، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را فردی توانمند با سابقه اجرایی اثرگذار برشمرد و گفت: مرتضوی برای «اشتغال، کارآفرینی و توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌گذاری» برنامه دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی احمدی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سید صولت مرتضوی نیروی ارزشی و توانمند و برخوردار از سابقه اجرایی است که از مجلس نهم ایشان را می‌شناسم، مدیریت ایشان جهادی و مبتنی بر دانش است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه با سابقه‌ای که وزیر پیشنهادی کار دارد، می‌تواند مشکلات این وزارتخانه را حل کرده و همراه با نگاه تحول گرای خود نظمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس تاکید کرد: مرتضوی با سابقه اجرایی طولانی، در دولت سیزدهم هم در جایگاه معاونت رییس جمهور ایستاد و در سفرهای استانی خود اشرافیت کاملی بر مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های مردم و کشور پیدا کرده است که امیدواریم با حضور ایشان در وزارت کار، عقب افتادگی‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه در زمان اعلام وصول وزیر پیشنهادی کار در صحن علنی مجلس، نمایندگان از این موضوع حمایت کردند، گفت: مرتضوی اخلاصش را در دوران مدیریتی خود اثبات کرده است و بهترین گزینه برای این وزارتخانه وسیع با زیرمجموعه‌های فراوان است.

احمدی درباره چالش‌های وزارت کار که از وزیر آینده انتظار رفع آنها وجود دارد، گفت: با توجه به مسائلی که در صندوق‌های بازنشستگی، کارگران و بیمه‌ها وجود دارد، وزیر جدید در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه خواهد بود. اما با توجه به دوراندیشی و توانایی که در ایشان وجود دارد، می‌تواند مشکلات پیش رو رفع کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: مرتضوی برای رسیدگی به موضوع اشتغال و کارآفرینی، هوشمندسازی فعالیت‌های اشتغال زا، توسعه ظرفیت مشاغل خاص و توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌گذاری برنامه‌های جامعی دارد.

وی توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای را از دیگر مسائل مهم در حوزه وزارت تعاون برشمرد و خاطرنشان کرد: مرتضوی گزینه پیشنهادی رییس جمهور و معاون اجرایی ایشان است و به نظر می‌رسد به نگاه تحول گرا برای وزارت کار انتخاب شده است.

سید صولت مرتضوی باباحیدری، متولد ۱۳۴۰ از چهارمحال بختیاری سرپرست فعلی نهاد ریاست‌جمهوری است که در کارنامه خود سمت‌هایی مختلفی از بخشداری تا معاون اجرایی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم را بر عهده داشته است.

وی ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها را عهده‌دار بوده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه (۲۳ مهرماه) در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید صولت مرتضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

کد خبر: 54468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =