مناسب سازی شهرهای منتخب بدون مانع برای تردد معلولان

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: شهرهای منتخب بدون مانع برای تردد معلولان باید هرچه سریعتر مناسب سازی شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، سعید هژبری در نشست هماهنگی ستاد مناسب سازی و شورای سالمندان استان افزود: با توجه به انتخاب دو شهرستان ایوان و بدره به عنوان شهر بدون مانع برای تردد معلولان باید در این زمینه راهکارهای لازم هرچه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود.

وی با ذکر اینکه مناسب سازی حداقل حقوق افراد دارای معلولیت، جانباز و سالمند بوده ادامه داد: همه فرمانداران با مشارکت شهرداران در زمینه مناسب سازی اقدام لازم انجام دهند.

وی گفت: در این زمینه عملکرد هر شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت اقدام حمایت مالی اعتباری مورد نیاز انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و معابر باید به گونه‌ای اقدام کرد که دسترسی به آنها برای افراد معلول همچون سایر افراد فراهم باشد و در این زمینه صدور پروانه پایان کار منوط به رعایت مناسب سازی است.

وی همچنین تاکید کرد: باید بهینه‌سازی امکانات جامعه در بخش‌های مختلف برای همه اقشار به‌ویژه معلولان در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: مناسب‌سازی معابر، ورودی ادارات، اماکن عمومی و خصوصی برای تردد آسان معلولان یک نیاز ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، نصب تابلوی محل تردد معلولان در اماکن عمومی را ضروری دانست و ادامه داد: در اماکن مورد نیاز باید به تعداد کافی برای خودروهای جانبازان و معلولان، پارکینگ ایجاد شود.

وی با اشاره به نشریه ۲۴۶ سازمان برنامه و بودجه ویژه امور عمرانی دستگاه ها تاکید کرد: همه دستگاه ها در زمینه عمرانی باید از ان بهره گیری کرده و ساز و کاری فراهم شود که هیچ پروانه ساخت و سازی بدون پیوست مناسب‌سازی صادر نشود و تمام نقشه‌ها شامل مناسب‌سازی و استاندارد سازی شوند.

هژبری همچنین خواستار توجه به نیازهای سالمندان در حوزه مبلمان شهری شد و گفت: اگرچه اکثریت جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند اما با توجه به رشد سالمندی نیازمند برنامه‌ریزی برای آینده هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بستر شهر باید به گونه‌ای باشد که سالمندان، جانبازان و معلولان بتوانند حق دسترسی آسان به خدمات را داشته باشند و هر گونه اقدام در این زمینه ارزشمند است.

وی همچنین بر پیگیری و اجرای مصوبات این نشست تاکید کرد و گفت: عدم اجرای مصوبات از سوی دستگاه های عضو پذیرفتنی نیست.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی را یکی از مهمترین و حداقل ترین نیاز معلولان، جانبازان و سالمندان دانست.

حسین نورعلیوند افزود: با اشاره به عضویت بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی در ستاد مناسب سازی استان خواستار اهتمام این دستگاه ها برای اجرای مصوبات و پیگیری امور مربوطه به معلولان و سالمندان و جانبازان شد.

وی همچنین بر احداث پل هوایی برای سهولت تردد معلولان در نقاط مورد نیاز شهرها تاکید کرد.

وی با اشاره به غیر استاندارد بودن برخی خودپردازها خواستار مشارکت بانکها در استاندارد سازی انها برای سهولت استفاده معلولان و جانبازان شد.

وی همچنین خواستار نصب تابلوهای پارک ویژه خودرو معلولان به تعداد مورد نیاز این قشر در سطح شهرها شد.

کد خبر: 54545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =