بازدید از موسسه خیریه بیماران روانی مزمن بهار و مرکز توانبخشی ساریژ

مدیر بهزیستی سنندج بە همراه معاون و کارشناس ناظر مراکز از موسسه خیریه بیماران روانی مزمن بهار سنندج و مرکز توانبخشی ساریژ بازدید کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، حبیب اله ابراهیمی؛ مدیر بهزیستی شهرستان سنندج، هدف از این بازدید را آگاهی از مشکلات، کمبودها و نظارت بر فعالیت‌های تخصصی جاری مرکز عنوان کرد و گفت : در این مرکز خدمات پزشکی، نگهداری، آموزشی و توانبخشی ارائه می‌گردد.

سنندج  | بازدید از موسسه خیریه بیماران روانی مزمن بهار و مرکز توانبخش ساریژ

در ادامه مرتضی گزانی زاد؛ مدیرعامل مرکز بیماران روانی مزمن بهار سنندج به ارائه گزارشی از وضعیت مرکز پرداخت و اظهار داشت : این مرکز در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و هم اکنون از ‌۱۰۶ نفر بیمار دچار اختلالات روحی و روانی مراقبت می نماید که ۶۰ نفر از آنها زن و ۴۶ نفر مرد بوده و از طرفی، تیم روانشناسان و کارکنان مرکز، هر روزه در حال ارائه خدمات مختلف تخصصی به این بیماران می باشند.

سنندج  | بازدید از موسسه خیریه بیماران روانی مزمن بهار و مرکز توانبخش ساریژ

وی پیرامون وضعیت مرکز گفت : یکی از مشکلات مرکز ؛ پذیرش و نگهداری از بیماران دارای اختلالات شخصیت آنتی سوشیال با ویژگی‌های خاص است که جهت رفاه حال دیگر بیماران روانی که به بهبود نسبی رسیده‌اند و به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به آنها، لازم است مراکزی حفاظتی جدا از این مراکز، با خدمات و حمایتهای تخصصی تر و تدابیر امنیتی و تحت مدیریت بهزیستی و تحت‌الامر مراجع قضایی تعبیه شود.

سنندج  | بازدید از موسسه خیریه بیماران روانی مزمن بهار و مرکز توانبخش ساریژ

گزانی‌زاد تصریح کرد : منظور از حمایت تخصصی، وجود افراد متخصص و آموزش‌دیده است که بتوانند در بهبود وضعیت، مراقبت و توانبخشی بیماران، مؤثر باشند.

کد خبر: 54560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =