تسهیلات حمایتی بهزیستی برای سیل‌زدگان

فرماندار شهرستان فیروزکوه بابیان اینکه در بین افراد سیل‌زده تعداد کمی تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: در صورت امکان تسهیلات حمایتی و اشتغالزایی بهزیستی برای سایر افزاد آسیب دیده از سیل نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محمد حیدری منش روز چهارشنبه در نشست قرار بهزیستی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: مدیریت بحرا ن شهرستان بانک اطلاعات خانواده های آسیب دیده از سیل اخیر را تهیه کرده است و در صورت موافقت سازمان بهزیستی برای حمایت از افراد آسیب دیده اسامی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.
وی با قدردانی از عملکرد اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در قالب کمیته و برنامه ریزی ها بخشی از کار رسیدگی به امور سیل زدگان برای جمع آوری اقلام مورد نیاز به اداره بهزیستی سپردیم که اقداما ت خوبی انجام شده است.
فرماندار شهرستان فیروز کوه با بیان اینکه خدمات رسانی به سیل زدگان ادامه دارد، افزود: برای زندگی افراد خسارت دیده از سیل و کسانی که خانه های خود را از دست دادند می توانیم با کمک ازبهزیستی استان و سایر دستگاههای خدمات رسان استانی برای فراهم کردن مسکن و سایر موارد اقدام کنیم.
حیدری منش با بیان اینکه تعدادی وسایل منزل برای سیل زدگان تامین شده است، گفت: بعد از تحویل مسکن به سیل زدگان وسایل خریداری شده به آنها تحویل خواهد شد و باید توجه داشته باشیم که تنها بخشی از وسایل مورد نیاز خریداری شده و ضرورت دارد که برای تامین سایر وسایل تسهیلاتی در اختیار آسیب دیدگان سیل قرار گیرد. وی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه بهزیستی انجام شده است و بهبود زندگی برای افراد کم توان موضوع مهمی است که باید در همه شئون اجتماعی توجه شود و این موضوع مترتب اقدامات یک دستگاه نیست و کمک دستگاههای مختلف را می طلبد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، معنویت و اخلاق محیط زندگی را بهشت می سازد و ضرورت دارد در بهزیستی بر اساس آموزه های دینی و بیان معظم له به معنویات توجه ویژه شود.
حیدری منش ادامه داد: در فیروزکوه به واسطه فرهنگ بومی و اعتقادات مذهبی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی بروز و ظهور بسیاری از مسائل را نداریم و شاید در لایه های پنهان شهر موضوعات مختلف وجود داشته باشد که نیاز به کار موشکافانه و بررسی دارد.
این مسئول اظهار داشت: رشد آمار طلاق در سطح شهرستان نگران کننده است، معتاد متجاهر نداریم و کمپ ماده ۱۶ مورد نیاز نیست، آمار اعتیاد با وجود کمتر بودن نسبت به سایر شهرستان ها با توجه به میزان جمعیت عدد جمعیت تا حدی قابل توجه است وباید با برگزاری مشاوره، ایجاد اشتغال و فرهنگ سازی مرتفع شود.
فرماندار شهرستان فیروز کوه یادآور شد: پایش برای ارزیابی سلامت روان شهروندان، فرهنگ سازی برای افرایش تعداد خیران، معرفی بانکهای عامل برای تسریع بخشی ارائه تسهیلات، حمایت مجموعه های صنعتی از افراد جویای کار برای کاهش بیکاری، تسهیل شرایط ایجاد شبهه خانواده توسط افراد، حذف اجبار ۲ دوره حضور مدد جو در بیمارستان روانی برخی از مواردی هستند که توجه به آنها برای رفع معضلات موجود ضرورت دارد.
این نشست با حضور سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی استان تهران و معاونان وی و روسای ادارات شهرستان با عنوان قرار به زیستی در فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.
شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

کد خبر: 54565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =