طرح پیشگیری از معلولیت برای سه هزار سالمند زنجانی اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی برای سه هزار سالمند زنجانی اجرا شد که این طرح با هدف ارتقاء کیفیت زندگی در گروه های میانسال و سالمند طراحی شده است

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان سلمان حسینی افزود: تسهیلگران بهزیستی تا پایان امسال با شناسایی سالمندان و میانسالان در محلات و ادارات و غیره این طرح را اجرا خواهند کرد.
وی با تأکید بر لزوم پیشگیری در خصوص بیماری های شایع در دوران سالمندی، اضافه کرد: در جلساتی اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری های دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماریهای قلبی، سکته مغزی و پیشگیری از سقوط به عنوان تهدیدات جدی در بین سالمندان آموزش داده می شود.
این مسوول ادامه داد: برنامه پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی به صورت آموزش حضوری با محتوای آموزشی معین توسط ۳۵ تسهیلگر و کارشناسان هفت شهرستان به گروههای هدف اصلی شامل میانسالان و سالمندان آموزش داده می شوند تا موجب افزایش آگاهی و تغییر نگرش و رفتار افراد سالمند شوند.
حسینی، گروههای هدف درحوزه های مختلف سازمان بهزیستی مانند سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز روزانه سالمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد عضو کانونهای بازنشستگی، افراد تحت پوشش بنیادهای فرزانگان و کانونهای جهاندیدگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و فرهنگسراهای شهرداری را ازجمله گروههای هدف این طرح برشمرد.
وی یادآور شد: سالمندان در صورت سپری کردن دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می‌توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه را داشته باشند.

کد خبر: 54621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =