ارتقاء کیفیت کار ایثارگران تأمین اجتماعی با اجرای طرح سپاس

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور ایثارگران گفت: طرح سپاس به عنوان یکی از طرح‌های موفق در راستای قدردانی از زحمات و فداکاری‌های نیروهای ایثارگر در سازمان است که این طرح برای ارتقاء کیفیت کار افراد شاغل حوزه ایثارگری با حمایت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه‌ای و درمانی در حال اجراست.

مهدی باقری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار داشت: اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران با برگزاری آیین‌ها و مراسم ویژه‌ای با موضوع تقدیر و قدردانی از این خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح سپاس با همکاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تغییرات جدیدی در راستای این برنامه فرهنگی انجام شده تا به بهترین شیوه بتوان از خدمات این عزیزان قدردانی شود.

باقری ادامه داد: با طرح موضوع اعمال تغییرات در اجرای طرح سپاس با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دیدار با خانواده ایثارگران و جانبازان در طول یک سال و با برنامه‌ریزی هر اداره‌ کل برای بازدید از ۱۵ خانواده شهید و جانباز برنامه‌ریزی شده تا از این طریق از همه ایثارگران تقدیر شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در طول یک سال تنها امکان بازدید و سرکشی از یکسری از ایثارگران شاغل فراهم شده و نتیجه این بازدیدها به این شیوه صورت بوده که مدیرعامل به صورت تقریبی برای یک‌بار بازدید حضوری در منزل همه این افراد را در دستور کار داشته و حال باید برنامه به شیوه‌ای دیگر تغییر کند.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور ایثارگران ادامه داد: به همین منظور و با توجه به اینکه در جمع ایثارگران یکسری ایثارگران خاص وجود داشته با برنامه‌ریزی این طرح در سه مرحله مدیرعامل، معاونان، مدیرکل استان‌ها و رؤسای شعب و مراکز درمانی اجرایی می‌شود.

وی معتقد است: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شاید ماهانه فرصت یک مورد بازدید و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران سازمان را داشته باشد به همین منظور معاونت‌ها هم ماهانه یک‌بار بازدید و سپس مدیران کل نیز به صورت ماهانه هم به همین میزان دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران سازمان را در برنامه خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مثبت شدن کیفیت کار و تعامل روسای مراکز با ایثارگران

باقری بیان داشت: این برنامه فرهنگی در قالب طرح سپاس در چند مرحله در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرا شده اما موفق‌ترین مرحله این طرح مربوط به رده رؤسای شعب و مراکز درمانی با حضور خود ایثارگران با اثرات مثبت اجرای آن بوده است.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور ایثارگران اظهار داشت: به طور قطع اجرای طرح سپاس، روند کیفیت تعامل رؤسای مراکز با ایثارگران و از طرفی دیگر روند کیفیت کار خود ایثارگران با تغییرات مثبت همراه خواهد کرد که امید به اجرای کامل این طرح و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران را داریم.

وی تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود در طول یک ماه ۸۰ تا ۹۰ مورد بازدید و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سطح مدیرکل در سطح کشور انجام شده و با دیدار رؤسای شعب و مراکز این آمار به بالای ۲۰۰ مورد بازدید در یک ماه خواهد رسید.

باقری خاطرنشان کرد: به طور یقین دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از سوی مدیران سازمانی یا مدیران کل و رؤسای شعب، تأثیر بسیاری در کیفیت فعالیت‌های کاری سازمان و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران خواهد داشت.

طرح سپاس طرحی ماندگار با اثرات مناسب

وی اظهار داشت: اجرای طرح سپاس به عنوان یک طرح ماندگار دارای اثرات مناسب در کیفیت ارائه خدمات و توجه ویژه به ایثارگران و جانبازان شاغل در سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود و به طور یقین اثر و نفع پایدار برای بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر را به همراه دارد.

باقری اضافه کرد: افزایش کیفیت مجموعه بزرگ بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی، تغییر نگاه به جامعه ایثارگران و جانبازان و ارتقاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر مزایای اجرای طرح سپاس در این سازمان به شمار می‌رود.

به گفته وی، استقبال مناسب همه برای اجرای طرح سپاس در سازمان تأمین‌اجتماعی قابل تقدیر است زیرا باری که در قبال ارائه خدمات به خانواده شهدا و ایثاگران بر روی دوش مجموعه مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی بود با این اقدام سبک‌تر شده و دست مدیران و معاونان برای اجرای برنامه‌های اثرگذارتر بازتر خواهد بود.

ارتباط ۵۰ هزار ایثارگر با سازمان تأمین اجتماعی

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره آمار ایثارگران شاغل در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تصریح کرد: اکنون آمار ایثارگران شاغل در سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی فعال در مراکز درمانی و بیمه‌ای به عنوان استخدام رسمی ‌و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی شرکتی در شرف تبدیل وضعیت یا تبدیل وضعیت شده می‌رسد.

وی اظهار داشت: همچنین چهار هزار همکار ایثارگر بازنشسته نیز با سازمان تدمین اجتماعی در ارتباط هستند و ایثارگران بدون ارتباط سازمانی با تأمین‌اجتماعی در زمان کار که اکنون به واسطه مستمری‌بگیر بودن با سازمان ارتباط دارند نیز حدود ۳۲ هزار مستمری‌بگیر ایثارگر را شامل می‌شوند.

باقری ادامه داد: این افراد به خاطر برخی قوانین با سازمان در ارتباط هستند، بنابراین در مجموع حدود ۵۰ هزار ایثارگر با سازمان تأمین‌اجتماعی مرتبط هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما از نظر ارتباطی، کسانی که مستقیم در ارتباط با سازمان هستند؛ ۹ هزار و ۷۰۰ نفر و به واسطه شرکت کار و تأمین حدود ۱۱ هزار نفر هستند.

باقری با بیان اینکه البته افراد تازه استخدام شده هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، اظهار داشت: خدمات ارائه شده به این افراد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی‌ یا هیأت امنا یا هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی است.

اداره‌ کل امور ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی اواخر فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به کارکنان ایثارگر این سازمان و همچنین ایثارگران بازنشسته‌ خدمات‌گیرنده از تأمین‌اجتماعی تأسیس شد.

با آغاز به کار اداره کل امور ایثارگران، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفت تا با بهبود خدمت‌رسانی به این بخش از جامعه، افزایش رضایتمندی آنان از سازمان تأمین‌اجتماعی مشاهده شود.

کد خبر: 54657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =