مخالف واگذاری بانک رفاه هستیم

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با تاکید بر مخالفت در خصوص واگذاری سهام بانک رفاه کارگران گفت: مخالف شدید واگذاری ۶۷ درصد بانک رفاه کارگران هستیم و تا جای ممکن از این مواضع دفاع خواهیم کرد.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با تاکید بر به‌روزرسانی ذخایر بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی توسط بانک رفاه کارگران اظهار داشت: اموال و دارایی‌های در اختیار بانک رفاه کارگران متعلق به مردم، بیمه‌شدگان و حق‌الناس محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: بانک رفاه کارگران از سال ۱۳۳۷ با هدف سرمایه‌گذاری اموال و ذخایر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و در راستای به‌روزرسانی این ذخایر و سرمایه‌ها تشکیل و تأسیس شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که بانک رفاه کارگران در قالب یک سرمایه بین‌نسلی و به عنوان سرمایه‌گذار سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، منابع مالی ذخیره شده و در اختیار تأمین اجتماعی باید حفظ شده و ارزش آن توسط بانک یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» افزایش یافته تا تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان از این طریق محقق شود.

دهقان‌کیا ادامه داد: در سال ۱۳۵۷ شورای انقلاب اسلامی بانک‌های خصوصی و خارجی وابسته به رژیم سابق را ملی اعلام کرده و به همین علت بانک رفاه کارگران نیز به عنوان منابع ملی اعلام شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: پس از دهه‌ها تلاش فراوان در نهایت در دهه ۷۰ بانک رفاه کارگران دوباره در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در آن سال‌ها اضافه کرد: ماهیت مهم اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص واگذاری‌های اموال و املاک در اختیار دولت، چابک‌سازی نهاد دولت بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از موارد مطرح شده در قالب برنامه پنجم توسعه، واگذاری ۶۷ درصد از سهام بانک رفاه بود.

دهقان‌کیا با اشاره به اینکه واگذاری سهام بانک رفاه کارگران تبعاتی را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: در واقع معتقدیم برخی از چالش‌ها و مسائل پیش روی سازمان تأمین اجتماعی به قوانینی که در گذشته تصویب شده مرتبط می‌شود.

وی گفت: براساس اعمال تغییراتی در اصل ۴۴ قانون اساسی، در برنامه پنجم توسعه مواردی نوشته شد که مدیریت و اموال سازمان تامین اجتماعی در قالب مدیریت دولتی مطرح و به همین دلیل صحبت از واگذاری بانک رفاه کارگران به میان آمده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران در ادامه نیز بیان داشت: قوانین و مقررات نامتوازن در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی در چارچوبی قرار گرفته که شرایط را برای راهبری در این حوزه سخت کرده و به همین دلیل از واگذاری بانک رفاه ناراضی هستیم.

خدمات گسترده تأمین اجتماعی و حمایت بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران به عنوان نهاد مالی حمایت کننده از مجموعه افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی متعلق به اقشار مختلف بازنشستگان، بیمه شدگان و در مجموع بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان است.

بانک رفاه کارگران در بسیاری از شرایط خاص با حمایت تمام عیار از سازمان تأمین اجتماعی عاملی در راستای ثبات و پایداری این سازمان قرار گرفته و بخشی از چالش‌های سازمان با پشتیبانی مالی و اعتباری این بانک محقق شده است.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور با پوشش بیش از ۵۳ درصدی اقشار مختلف کشور در راستای ارائه خدمات گسترده بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیازمند حضور فعالانه بانک رفاه به عنوان نهاد مالی با سهام متعلق به جامعه تحت پوشش است.

سهام بانک رفاه کارگران در واقع متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی تأمین اجتماعی و در واقع مربوط به بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان بوده و با توجه به تعلق این بانک به افراد خاص، دولت‌ها نباید در راستای واگذاری سهام این بانک تصمیم‌سازی کنند.

بانک رفاه کارگران در قالب تنها بانک اختصاصی در اختیار تأمین اجتماعی و متعلق به بیمه‌شدگان، ارتباط مستمر و موثری را با سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود خدمات به جامعه تحت پوشش داشته که نباید در معرض آسیب قرار گیرد.

کد خبر: 54806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =